نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ترس شعله ور شدن شراره‌های انتفاضه سوم در فلسطین اشغالی، طرح "براور" برای کوچ اجباری ساکنان فلسطینی منطقه النقب در اراضی اشغالی را متوقف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تصریح کرد، "بنی بیگن" که طرح اسکان بادیه نشینان النقب را در نقطه ای دیگر ارائه داده بود با بن بست روبرو شد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی بخشی از اظهارات بیگن را پخش کرد که در آن گفت: در زمان حاضر احزاب راستگرا و چپگرا  وعربها و یهودیها با این طرح مخالفند.

گزارشگر اسرائیلی گفت: بادیه‌نشینان ساکن النقب در اعتراض به طرح براور با دولت اسرائیل جنگ تمام عیار راه انداختندو جلسه پر تنش کنست که برای بررسی این طرح چند ماه پیش برگزار شد، را نباید فراموش کرد.نمایندگان عرب کنست با سرسختی با طرح مخالفت کردند.

طی هفته‌های اخیر این طرح در جلسه کمیسیون داخلی کنست مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان عرب همچنان با آن مخالفت کردند.احزاب راستگرا نیز با این طرح مخالفت کردند.

وی گفت: بنابراین طرح براور فعلا متوقف شد.رئیس کابینه نیز در نتیجه این طرح با فشارهایی از بیرون مواجه بود اما از تلاشهای بیگن در این زمینه قدردانی کرد.هرچند اقدامات وی می رفت که شراره های انقلاب مردمی را در منطقه نقب روشن کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار