درخواست مخالفان سوري براي كمك‌های بیشتر خارجی

مخالفان سوري خواستار كمك بيشتر از جانب حاميان غربي و عربي‌شان شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، مخالفان سوري ديروز از هم‌پيمانان غربي وعربي‌شان خواشتند تا براي بازگرداندن سازماندهي نيروهايشان پس از اين كه شبه نظاميان به برخي از انبارهاي سلاح‌هاي آنها دست يافتند، آنها را پشتيباني مالي و حمايت كنند.

"منذر اقبيق" مسؤول ارشد در ائتلاف ملي مخالفان سوريه گفته است : حمله‌اي كه به انبارهای سلاح آنها شده، به آنها آسیب جدی وارد ساخته است.

ايالات متحده و انگلیس كمك‌هاي غيركشنده به شمال سوريه را بعد از حمله‌اي كه باعث نگراني از رسيدن اين كمك ها به گروه‌هاي ديگر كه مورد نظر نيست ايجاد شده بود، قطع كرد.

مخالفان سوري خواستار پشتيباني مالي از نيروهايشان در طي نشست دوستان سوريه كه 11 كشور مخالف بشاراسد از جمله ايالات متحده و انگلیس را تشكيل مي‌داد، شده اند.

اقبيق پس از نشست به روزنامه نگاران اذعان کرد: ما يك مشكلي داريم و آن اين است كه ما موسسات نظامي  منظمي كه خواهان آن هستيم ، نداريم.

وي اضافه كرده : ما به پشتيباني ، چه مالي و چه به صورت مهمات نيازمنديم. 

وي در پاسخ به به اين سؤال كه اگر مخالفان به سازماندهي نيروهايشان نپردازند چه خواهد شد گفت : يك آشوب كامل روي خواهد داد. تعداد بسياري از گروه‌ها با دولت سوريه درحال جنگ مي‌باشند و همچنين برخي از اين گروه‌ها با برخي ديگر نيز درحال جنگ هستند و با القاعده نيز درگير‌ مي‌باشند. اين يك آشوب كامل است.

وي گفت : بدست آوردن كمك مالي براي تأمين لباس مناسب و دستمزد و غذا به طور منظم ،  به متحد شدن گروه‌هايي كه با اسد درحال جنگ اند كمك مي‌كند.

وي گفت : هنوز آمريكايي‌ها مردد و دودل هستند و با سرعت كافي به پشتيباني از اين طرح جديد نمي‌پردازند.

وي ادامه داد: ما به منابع ديگري از كشورهاي عربي و شايد فرانسه تكيه خواهيم كرد.

همچنين اليزابت جيجو رئيس كميته امور خارجي فرانسه گفته است : تصميم ايالات متحده و بريتانيا مبني بر توقف كمك هاي غيركشنده به شمال سوريه تعجب آور بود ، اما پاريس تصميمي مبني بر توقف ارسال كمك به مخالفان ندارد.

وي در نشست رهبران سياسي در موناكو گفت : ما مصلحت بسياري در ادامه پشتيباني از ائتلاف مخالفان داريم.  سياست ديپلماتيك فرانسه از ابتدا در جهت پشتيباني از مخالفان بوده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سوریه ، مخالفان ، کمک ، عربی ، غربی ، اقبیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار