همسر رئیس جمهور سابق آلمان بعنوان شاهد به دادگاه احضار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازکانال اول تلویزیون دولتی آلمان، "آ.اِر.دِ"؛ در ادامه برگزاری چندین جلسه دادگاه رسیدگی کننده به پرونده اتهام فساد مالی "کریستین وولف"، رئیس جمهور سابق آلمان، اکنون بتینا وولف، همسر "کریستین وولف" نیز برای ادای شهادت به دادگاه فراخوانده شد.
بتینا پس از رسوایی سوء استفاده مالی شوهرش، مدتی است با او زندگی نمی کند اما هنوز بطور رسمی از کریستین وولف، جدا نشده است.
ماجرای این اتهام به جشن های اکتبر سال 2008 میلادی یعنی زمانی که کریستین وولف، نخست وزیر سابق ایالت «نیدرزاکسن» آلمان بود، باز می گردد. وی متهم است در آنزمان در ازای حمایت از یکی از دوستانش، دیوید گرونه وِلد که یک کارگردان فیلم است با هدف ساخت یک فیلم در گروه شرکتهای مهندسی زیمنس آلمان، پرداخت هزینه اقامت خود و همسرش در طول مدت حضور در جشنهای اکتبر آنسال را به گرونه ولد واگذار کرده است. دادگاه اکنون در حال بررسی این اتهام است که آیا پیشنهاد تقبل هزینه های اقامتی وولف و همسرش، یک پیشنهاد صرفا شخصی بوده است یا آنکه می توانسته پیامد شغلی و استفاده از سفارش نخست وزیر سابق ایالت «نیدرزاکسن» آلمان را در پی داشته باشد؟ اکنون سئوال اصلی دادگاه هانوفر آلمان آن است که بالاخره چه کسی هزینه های اقامت این مقام سابق آلمانی و همسرش را پرداخت کرده است؟ البته دادستانی کل آلمان احتمال می دهد گرونه ولد، هزینه هتل را پرداخت کرده است.
سارا تاکه، خبرنگار آ.اِر.دِ در ادامه این گزارش از محل دادگاه هانوفر آلمان در پاسخ به این سئوال که با توجه به آنکه وولف و همسرش مدتی است از هم جدا زندگی می کنند، برخورد آنها در دادگاه با هم چطور بود، گفت: با وجودی که بتینا در موقعیتی قرار دارد که می تواند اظهارات کریستین وولف را دادگاه، رد کند، اما وی در مقام شاهد، چنین نکرد و برعکس گفته های وولف در دادگاه را تایید کرد. در واقع همسرِ در حال متارکه وولف از حق خود برای رد این اظهارات در دادگاه استفاده نکرد. از سوی دیگر، کریستین و بتینا در حین دیدار با یکدیگر در ورودی سالن دادگاه، رفتار بسیار دوستانه و مودبانه ای با هم داشتند. او با بیان آنکه شهادت بتینا به موقعیت کریستین وولف در دادگاه کمک می کند، افزود: بتینا در هفته گذشته اعلام کرده بود در حل و فصل ماجرای اتهام سوء استفاده مالی کریستین وولف با او همکاری خواهد کرد. امروز همچنین ناظران این دادگاه، رابطه دوستانه میان بتینا و دیوید گرونه ولد، کارگردان سینمای آلمان را که به سوء استفاده از موقعیت کریستین وولف متهم شده است، شاهد بودند. این، ثابت می کند که این سه نفر همدیگر را بخوبی می شناسند و همچنان با وجود این دادگاه، بر حفظ روابط خود با یکدیگر تاکید دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار