مهمترین عناوین روز گذشته به شرح زیر می‌باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌
دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا باهدف جلوگيري از وارد شدن آسيب و لطمه به پيمان ژنو تلاش مي‌کند از برقراري تحريم‌هاي جديد کنگره بر ضد ايران ممانعت کند.
شيخ ناصر بن حمد آل خليفه فرزند ارشد پادشاه بحرين از آمادگي اين كشور براي همكاري با ايران خبر داد.
وزيران امورخارجه آمريكا ومصر در گفتگويي تلفني به بررسي پرونده هسته اي ايران و روند مذاكرات سازش پرداختند.
سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه روز دوشنبه اعلام کرد با اويگدور ليبرمن همتاي اسرائيلي خود درباره مسائل مهم بين المللي و منطقه اي گفتگو مي کند.
روزنامه واشنگتن تايمز نوشت: در حالي که دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا قصد دارد بخشي از تحريم‌هاي خود را عليه ايران لغو کند، برخي شرکت‌هاي آمريکايي به رغم هشدار افراد بدبين درباره تداوم محيط بي ثبات اقتصادي در ايران در جستجوي فرصت هاي تجاري احتمالي در اين کشور هستند.
خبرگزاري فرانسه از وين در گزارشي به قلم «سيمون استورده»، به نشست روز دوشنبه کارشناسان گروه 5+1 و آژانس با هيئت نمايندگي ايران پرداخت و نوشت: کارشناسان ايران، آژانس و قدرتهاي بزرگ روز دوشنبه در وين گرد هم مي‌آيند تا بر سر جزييات توافق ژنو ميان ايران و 5+1 به بحث و گفتگو بنشينند.
گزارشهاي جديد نشان مي‌دهد کانادا به کشورهاي ناقض حقوق بشر اسلحه صادر مي‌کند.
وزارت امورخارجه روسيه پيش از سفر سرگئي لاوروف وزير امورخارجه اين كشور به ايران،از عدم تاثير اوضاع سياسي در روابط مسكو با تهران خبر داد.
روزنامه نيويورك تايمز از تصميم واشنگتن براي به كارگيري هواپيماهاي بدون سرنشين در سوريه با هدف مقابله با گروه هاي افراطي خبر داد.
منابع مخالف نظام سوريه از توافق آمريكا وروسيه بر سر تشكيل هيئت مخالفان سوري براي حضور در كنفرانس بين المللي ژنو2 خبر دادند.
هافينگتون پست در مقاله اي به قلم دوگ باندو نوشت: دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا بايد همه نيروهاي آمريکايي را از افغانستان خارج کند و اين مناقشات را به افغان ها واگذار کند.
رئيس رژيم صهيونيستي بار ديگر ادعاهاي بي پايه واساس خود را درخصوص ايران تكرار كرد.
روزنامه فايننشال تايمز نوشت اوباما تلاش مي‌کند مانع تصويب تحريم‌ها بر ضد ايران شود.
نخست وزير پاكستان در ديدار با وزير دفاع آمريكا در اسلام آباد از حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا به كشورش انتقاد كرد.

برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار