مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با دهه‌ی کرامت، تبریز میزبان عکاسان رضوی از سراسر کشور خواهد بود.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، "علی داننده" اظهار داشت: جشنواره سراسری عکس رضوی از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که همزمان با دهه‌ی کرامت در تبریز برگزار می‌شود.
 
وی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی،گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار عنوان کرد.
 
داننده گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا پایان تیرماه 1393 در موضوعات زیارت(آداب و فرهنگ زیارت )،  حرم مطهر رضوی و آثار و ابینه ها و امام‌زادگان، وقف ، فرهنگ وقف،  یاران و اصحاب حضرت امام رضا (ع)، جلوه‌های مشهد الرضا(ع)، زائران و مجاوران، شفایافتگان، شیفتگان و دلدادگان حضرت و  جلوه‌های فرهنگ رضوی در خارج از کشور به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سر بالایی ولی عصر، مجتمع فرهنگی و سینمایی 22 بهمن تبریز ارسال نمایند.
 
داننده همچنین از اجرای برنامه‌های جنبی همزمان با جشنواره خبر داد و گفت: برگزاری نشست تخصصی و کارگاه های آموزشی با حضور میهمانان و اساتید صاحب نظر، برگزاری نمایشگاه عکس سیر تحول توسعه حرم مطهر امام رضا (ع)،‌ چاپ و رونمایی عکسهای برگزیده و آثاری که به نمایشگاه راه یافته ، تجلیل از خادمان رضوی و برگزاری مسابقه و نمایشگاه خوشنویسی صلوه خاصه امام رضا(ع) از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.
 
جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی،‌ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی،  بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و دبیرخانه نمایندگی بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ اس
برچسب ها: تجسمی ، عکس ، جشنواره ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار