شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی، در آستانه ملاقات امروز خود با رئیس‌جمهور فرانسه از موضع این کشور در مذاکرات هسته‌ای با ایران قدردانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، رئیس جمهوری اسرائیل در مصاحبه با هفته نامه «لو ژورنال دو دیمانش» مدعی شد: "اعتقاد راسخ داریم که اگر ایران بمب هسته‌ای تولید کند، تمام کشورهای خاورمیانه به دنبال این کار خواهند رفت".

شیمون پرز با قدردانی از آنچه موضع محکم فرانسه در مذاکرات هسته‌ای خواند، افزود هیچ وقفه‌ای در سخت‌گیری جامعه جهانی بر ایران نباید واقع شود.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه از امروز، یکشنبه، سفر سه روزه خود به سرزمین‌های اشغالی را آغاز می‌کند.

اين سفر در حالي انجام مي شود که غرب تلاش هاي جديدي را براي توقف برنامه‌ها و فعاليت‌هاي هسته اي ايران آغاز کرده است. 

اين اظهارات تکرار همان اظهارات روز شنبه بنيامين نتانياهو،‌ نخست وزير رژیم اسرائيل،‌ است. نتانياهو در سخناني که روز شنبه ايراد کرد خواستار آن شد که فرانسه در مذاکرات آتي با ايران موضعي جدي اتخاذ کند. 

فرانسه در مذاکرات اخير ژنو که بين ايران و گروه پنج به علاوه يک برگزار شد موضعي صهیونیست‌پسند در قبال فعاليت‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي گرفت. 

اسرائيل که به عنوان تنها قدرت هسته‌اي در منطقه خاورميانه تلقي مي‌شود بارها به هم پيمانان غربي‌اش هشدار داده است که بيش از اندازه با ايران نرمش به خرج ندهند. 

قرار است دور بعدي مذاکرات گروه 1+5 با ايران هفته آينده برگزار شود. 

پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد، يعني امريکا،‌ روسيه،‌ چين، فرانسه و چين به همراه آلمان کشورهاي عضو گروه 1+5 را تشکيل مي‌دهند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار