منابع خبری از وقوع درگيري هايي بين گروه هاي مسلح در حومه پايتخت ليبي خبر دادند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ؛ دولت ليبي  و شاهدان شنبه از درگيري هايي بين گروه هاي مسلح در حومه پايتخت ليبي خبر دادند.

در اين درگيري ها ساکنان طرابلس در برابر شبه نظامياني که از مصراته براي گرفتن انتقام همقطاران خود پس از آتش سوزي مقر آنان در روز گذشته به اين شهر آمده بودند ، قرار گرفتند.

اين درگيري ها کمتر از 24 ساعت پس از خشونت هاي مرگباري که بنابراعلام دولت به کشته شدن دست کم 43 نفر و زخمي شدن بيش از 450 نفر منجر شد ، به وقوع پيوست.عصر ، ستوني از خودروهاي مسلح که از مصراته واقع در حدود 200 کيلومتري شرق طرابلس آمده بود تلاش مي کرد که به سمت پايتخت به پيش برود که موجب درگيري هايي در حومه اين شهر شد.ستون هاي ديگري شنبه پيش از اين از جنوب شهر وارد طرابلس شده بودند و گروه هاي بسيار مسلح مصراته در محله مسکوني غرغور در جنوب پايتخت که در آن همقطاران آنان روز گذشته پس از درگيري هاي شديدي اخراج شده بودند ، موضع گرفتند.

به گفته تصوير بردار خبرگزاري فرانسه ، جاده مسير دريا به سمت شرق از مرکز شهر به روي تردد خودروها بسته شده است و اين درحالي است که افراد مسلح طرابلس سوار بر خودروهاي مسلح به توپ هاي ضد هوايي در ورودي شرقي پايتخت تجمع کرده اند.
به گفته شاهدان ، درگيري هايي در حومه تاجورا در شرق طرابلس به شدت ادامه دارد.علي زيدان نخست وزير ليبي با تاييد خبر اين درگيري ها خواستار خويشتن داري و توقف درگيري ها شد.به گفته وي ، در صورتي که ديگر گروه هاي مسلح وارد پايتخت شوند ، اوضاع پيچيده خواهد شد.

نخست وزير ليبي تاکيد کرد :« ساعات و روزهاي آينده در تاريخ ليبي و موفقيت انقلاب آن سرنوشت ساز خواهد بود.» علاوه بر اين دولت ليبي اعلام کرد خشونت ها که جمعه در طرابلس پس از تظاهرات صلح آميز عليه حضور اين شبه نظاميان به وقوع پيوست به درگيري هاي مسلح منجر شد و به کشته شدن 43 نفر و زخمي شدن بيش از 450 نفر ديگر انجاميد.

اين منبع تصريح کرد اين آمار احتمالا افزايش خواهد يافت.اين درگيري ها عصر پس از آن به وقوع پيوست که يک گروه شبه نظامي مستقر در محله غرغور به سوي تظاهرکنندگان  که براي درخواست خروج اين شبه نظاميان از پايتخت آمده بودند ، تيراندازي کردند.در مقابل ، افراد مسلح اين گروه شبه نظامي را از اين مقر بيرون راندند که موجب درگيري هاي مرگباري شد . افراد مسلح همچنين اين مکان را به آتش کشيدند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار