وزيرامورخارجه ليبي نسبت بهتر شدن اوضاع امنيتي اين كشور در آينده اي نزديك ابراز اطمينان كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبكه العربيه:"محمد احمد عبدالعزيز" در واكنش به ناآرامي هاي اخير در اين كشور كه به كشته وزخمي شدن بيش از پنجاه تن انجاميد با اشاره به اينكه ليبي در حال تغييرات در نهادهاي امنيتي به‌ ويژه در وزارت دفاع وكشور وهمچنين در دستگاه امنيتي خود است گفت:ليبي با كشورهاي متحد توافق كرده تا اين كشورها تجربه خود را در زمينه آموزش دفاعي وامنيتي دراختيارش قرار دهند و در اين باره با كشورهاي آمريكا،فرانسه،انگليس،ايتاليا وتركيه قراردادهايي امضا كرده وبزودي با مغرب هم قراردادي امنيتي به امضا خواهد رساند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت:براساس آنچه كه در روزنامه هاي منطقه وجهان انتشار يافته بر اوضاع امنيتي ليبي تسلط داريم ومن مطمئنم كه در مراحل آينده هنگامي كه وزارت دفاع،پليس ودستگاه امنيتي شكل بگيرند اوضاع امنيتي در ليبي بهتر خواهد شد.

وزيرامورخارجه ليبي همچنين با بيان اينكه درخصوص ناآرامي هاي ليبي نگران نيستم به دليل اينكه گذار از انقلاب دولتي مدني آسان نيست،بر افزايش تلاش هاي ملي براي رفع ناآرامي ها در اين كشور تاكيد كرد.

گفتني است مقامات لیبی روز جمعه از کشته شدن دست کم 5 نفر و زخمی شدن 50 تن دیگر در حمله شبه‌نظامیان به اعتراضات مسالمت آمیز گروهی از مردم در طرابلس خبر دادند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار