شبکه خبری سی سی تی وی: وزیر امورخارجه روسیه روز چهارشنبه به مصر سفر خواهد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی سی تی وی؛ سفر روز چهارشنبه "لاوروف" به مصر بیش از همه نشانه تغییر در دیپلماسی مصر از زمان برکنار شدن محمد مرسی است. توافق درباره فورش تسلیحات در صدر دستورکار مقامات مصری و روسی در این دیدار قرار دارد.

"عادل محروکی" گزارشگر سی سی تی وی گفت: روابط مصر و آمریکا بر سر برکناری "محمد مرسی" و سرکوب هوادارانش به سردی گرائیده است.اما روابط با روسیه روابطی قدیمی است و وزرای خارجه و دفاع روسیه روز چهارشنبه در قاهره خواهند بود.

وی گفت: انتظار می رود در ملاقات مقامات مصری و روسی موافقتنامه های مهمی در زمینه تسلیحاتی و سیاسی منعقد شود.

دکتر "نورهان الشیخ" استاد علوم سیاسی و امور روسیه در مصاحبه با سی سی تی وی گفت:وزرای دفاع کشور براحتی به کشورهای دیگر سفر نمی کنند به ویژه وزیر دفاع روسیه که بندرت سفر می کند.

مجری شبکه سی سی تی وی گفت: در دهه پنجاه "جمال عبدالناصر" از حمایتهای اتحاد جماهیر شوروی برخوردار بود. آشوب های اخیر مصر باعث شد تا این روابط دوباره برقرار شود.
دکتر "الشیخ" گفت: ما از ظهور اسلام سیاسی و اخوان المسلمین در مصر راضی نیستیم زیرا که اخوان المسلمین طبق قانون روسیه یکی از گروههای تروریستی است.
وی افزود:مصر درحال بازنگری و بازسازی سیاست خارجی خود است البته نه بطور ناگهانی ولی مصر به دنبال شرکای جدید برای خود می باشد.

گزارشگر شبکه سی سی تی وی گفت: بر اساس گزارشها کمک چهار میلیارد دلاری آمریکا به مصر در زمینه تسلیحات توسط امارات جبران می شود و ایجاد پایگاه احتمالی دریایی روسیه در خاک مصر در سفر مقامات روسی مورد مذاکره قرار خواهدگرفت.
"المحروکی" افزود: کارشناسان می گویند مصر به روسیه نیاز دارد اما ایجاد پایگاه نظامی خارجی در مصر امکانپذیر نیست.

وی گفت: اگر مصر توافق تسلیحاتی را امضا کند ارزش مالی این توافق سه برابر کمکهای سالانه آمریکا به مصر خواهد بود ، وزیر امورخارجه مصر تصریح کرده است که کشورش جایگزین هایی به جای آمریکا دارد.
برچسب ها: لاوروف ، قاهره ، بین الملل ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار