گروه هاي نژاد پرست و ملي گراي روسيه، مواضع بسيار خشونت آميزي عليه اتباع خارجي به ويژه مسلمانان دارند و فعاليت هاي خود را در سطح مسکو به طور گسترده افزايش داده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24 ؛ پس از کشته شدن يکي از اتباع روسي به دست شهروند آذربايجاني در ماه گذشته  تنشها عليه اتباع خارجي در روسيه بالا گرفته است. 

شماري از ملي گرايان روز دوشنبه در مسکو راهپيمايي کردند. آنان در راهپيمايي خود سلام نازي مي دادند و شعارهاي ضد خارجي و نژاد پرستانه شنيده مي شد.  آنان همچنين پلاکاردهايي در مخالفت با مسجد در دست داشند. 

اين جوانان که اکثر چهره خود را پوشانده بودند، مواضع خشني از خود نشان مي دادند. يکي از آنان گفت :« جنگ بين همه روسها و غير روسها آغاز شده است. همه آنهايي که اين جا حضور يافته اند به دنبال نژاد پاک هستند و آماده اند از آن دفاع کنند. »در اين راهپيمايي هزاران نفر از راستگرايان افراطي شرکت کرده بودند. 

زنيا تروبتسکايا يکي از فعالان اين گروه است که مي کوشد در بين روس ها اعضاي جديد را جذب کند. وي مي گويد من گروهي در مبارزه با مهاجرت غيرقانوني تشکيل داده ام تا اتباع خارجي را از کشورمان و خانه هايمان بيرون بريزيم.

گروه موسوم به «گست باسترز»  اقدام به خشونت عليه شهروندان خارجي مي کند و تلاش مي کند مهاجران خارجي را شناسايي  کند. از چندين ماه عمليات اين  گروه که همگي فيلمبرداري مي شوند در اينترنت روسيه به طور گسترده به اشتراک گذاشته شده است. اغلب اوقات آنان به دنبال مهاجران غيرقانوني در زيرزمينهاي ساختمانها مي روند  و پس از حضور اين گروهها، پليس نيز  ازراه مي رسد و مهاجران را بازداشت مي کند. 

در بازارهايي که اتباع خارجي کار مي کنند نيز مبارزه اين گروهها با مهاجران غيرقانوني آغاز شده است.  آنان به فروشندگان خارجي توهين  و کالاهايشان را منهدم مي کنند. ناتاليا يودينا کارشناس مسائل نژاد پرستي در روسيه از  گسترش  اين پديده ابراز نگراني کرد. يودينا گفت حمله به اتباع خارجي در بازارها از تابستان  به طورفعالانه اي آغاز شده است. من پيش از آن هرگز چنين چيزي نديده بودم. در اين تصاوير مي بينيم که فروشنده فرار مي کند و آنان همه محصولات او را نابود مي کنند.  تنشها پس از شورشها عليه خارجي ها بالا گرفته است.  

يودينا  افزود طي ماه گذشته خشونتها عليه اتباع خارجي افزايش يافته است. در ماه اکتبر بيست مورد گزارش شده است. طي سه ماه گذشته شاهد افزايش  40 درصدي موارد حمله و قتل ها در مقايسه با سال گذشته بوده ايم.پليس اغلب اوقات اين پرونده ها را حل  و فصل نمي کند. پليس مي گويد اين جنايات به پرونده هاي قومي و ضد خارجي از يک سو و ضد روسي از سوي ديگر مربوط مي شود.در مرکز شهر بسياري از روسها از اين گروهها استقبال مي کنند. يکي از روسها گفت مسئولان هيچ کاري عليه اتباع خارجي نمي کنند و ما بايد کاري بکنيم. نامزد سابق من مسلمان شد و با يک خارجي ازدواج کرد. اين شرم آور است.

زنيا تروبستکايا گفت من طي پنج دقيقه بيش از 3500 تراکت توزيع کردم. آنان خودشان تراکتها را توزيع مي کنند تا جنبش گسترده تر شود. در حال حاضر بيش از شصت درصد از مردم روسيه مواض بيگانه ستيزانه دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار