شماری از فعالان زن سعودی جمعه از زنان این کشور خواستند همچنان ممنوعیت رانندگی در این کشور را به چالش بکشند اما با توجه به فشارهای شدید مقامات ، شنبه 26 اکتبر را به تاریخ نمادین در این خصوص تبدیل نکنند و از رانندگی در این روز چشم پوشی کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ شماری از فعالان زن عربستان سعودی اعلام کردند افرادی از وزارت کشور با آنان تماس گرفته و خواسته اند در روز شنبه رانندگی نکنند.

وزارت کشور عربستان نیز پنجشنبه به زنان درباره رانندگی در این کشور هشدار داده بود.به گفته فعالان زن ، پایگاه اینترنتی پویشی (کمپین) که از سپتامبر از زنان می خواهد هر روز رانندگی کنند تا اوج این کار شنبه 26 اکتبر باشد، جمعه هک شد.

نجله الحریری از فعالان زن گفت:« از باب احتیاط و از باب احترام برای هشدار وزارت کشور و برای جلوگیری از اینکه این برنامه مورد بهره برداری گروه های دیگر قرار نگیرد ما از زنان می خواهیم که فردا (شنبه) رانندگی نکنند و ابتکار 26 اکتبر را به ابتکار بدون تاریخی برای رانندگی زنان تبدیل کنند.»

ایمان نفجان وبلاگ نویس و دیگر فعال زن عربستانی نیز گفت :« این تاریخ فقط نمادین است . زنان پیش از 26 اکتبر رانندگی را آغاز کرده اند و پس از این روز نیز رانندگی خواهند کرد.»

ژنرال منصور الترکی سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی پنجشنبه اعلام کرده بود رانندگی زنان در این کشور ممنوع است و ما قانون را در قبال زنانی که آن را نقض کنند اعمال خواهیم کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار