آزمايش هاي هسته اي ارتش آمريکا در طول 12 سال ، 130 هزار نفر را به کام مرگ فرستاده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، تشعشعات ناشي از 67  مورد  آزمايش هسته اي دولت آمريکا  - که از سال 1946 آغاز شد- در بستر دريا و جو زمين، زندگي بسياري از موجودات زنده از جمله انسان ها را تحت تاثير قرار داد. آن زمان معلوم نبود اين انفجارهاي هسته اي جو زمين را تحت تاثير قرار خواهد داد و تلفات زيادي در کل سياره زمين بر جا خواهدگذاشت. 
در پايگاه اينترنتي ويکيپديا درباره جزاير مارشال که آزمايش هاي هسته اي آمريکا در آن صورت گرفته، آمده است :  جزاير مارشال که رسماً جمهوري جزاير مارشال ناميده مي شود،  در شمال اقيانوس آرام قرار دارد. اين کشور از نظر جغرافيايي بخشي از گروه جزيزه اي بزرگتري به نام ميکرونسيا است که 68 هزار و 480 نفر جمعيت دارد و متشکل از هزار و 156 جزيره بزرگ و کوچک است. اين جزاير از غرب با ميکرونزي، از شمال با ويک ايلند ، از جنوب شرقي با کريباتي و از جنوب با نائورو هم مرز است. پرجمعيت ترين جزيره مرجاني ماجورو است که پايتخت اين کشور نيز محسوب مي شود.
پس از آنکه ارتش آمريکا در طول 12 سال از حدود 11 هزار پرسنل خود براي آزمايش هاي هسته اي استفاده کرد، آثار و تبعات اين آزمايش ها در مناطق اطراف و مناطقي که در مسير باد بودند به تدريج آشکار شد. آزمايش هاي هسته اي خسارت هاي گسترده اي به بار آورد که زندگي بسياري از موجودات زندگي را در منطقه و اطراف آن تحت تاثير قرار داد و تبعات آن تا امروز ادامه دارد.
شپارد آمبلاس، نويسنده اين گزارش گفت : من با کسي ملاقات کردم که بر اثر تشعشات ناشي از آزمايش هاي هسته اي، معلول به دنيا آمده بود و گفت دولت آمريکا حتي به خود زحمت نداده است به اين فرد و افراد ديگري که بر اثر تشعشات هسته اي آسيب ديده اند، غرامت بپردازد يا کمک مالي کند. کساني که از آزمايش هاي هسته اي آمريکا آسيب ديده اند، قصد دارند در آينده نزديک از  ارتش آمريکا شکايت کنند. برخي نيز متن شکايت خود را آماده کرده اند. 
وي افزود : يکي از منابعي که اطلاعات خود را از وي به دست آورده ام و خودش نيز يکي از قربانيان آزمايش هاي هسته اي آمريکا است گفت هنوز کل منطقه آلوده به مواد هسته اي است و زندگي موجودات زنده از جمله آبزيان و پرندگان را تحت تاثير قرار داده است، به طوري که رنگ ماهي ها بعد از اينکه از آب گرفته مي شوند تغيير مي کند و حتي نارگيل ها آلوده به مواد هسته اي اند و آب نارگيل ها به شدت سمي است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار