مسئولان بايد با توجه به جدي گرفته نشدن فيلم كوتاه در كشور به جوانان اعتماد كنند.

شاهد سلطاني آزاد كارگردان و فيلمنامه نويس در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، در خصوص فيلم كوتاه بيان كرد: ساخت فيلم كوتاه نياز به جسارت دارد، اما در فيلم بلند كمتر اين فرصت پيش مي آيد، در آثار كوتاه مي توان با هزينه كم مهمترين مسائل را مطرح كرد، ولي در فيلمهاي بلند به شدت نياز به سرمايه دارد. 

وي گفت: سينماي كوتاه و سينماي حرفه اي هركدام ماموريت هاي خود را دارند. 

سلطاني آزاد اظهار داشت: فيلم كوتاه در ايران جدي گرفته نشده و بعد از اين هم جدي گرفته نمي شود، براي اينكه فيلم كوتاه رشد كند، بايد به فيلمسازان جوان اعتماد كرد. 

اين كارگردان افزود: اگر بتوان براي آثار كوتاه گردش سرمايه هم ايجاد كرد، انگيزه اي براي فيلمسازان جوان خواهد بود، با فروش به شبكه هاي داخلي و يا خارجي مي توان سرمايه اي كه آنها صرف ساخت فيلم كردند، به آنها برگردانده شود. 

وي تصريح كرد: ساخت فيلم كوتاه سخت تر از فيلم سينمايي است، چون در فرصت بسيار بسيار كوتاه بايد فيلمي را بسازيم كه مضمون را به درستي بيان كند و تاثيرگذار روي مخاطب باشد. 

سلطاني آزاد عنوان كرد: در فيلم بلند فرصت زيادي براي بيان مطالب داريم، اما در فيلم كوتاه در چند دقيقه بايد مضمون را به مخاطب بيان كرد، ساختار در فيلم كوتاه خيلي مهم است، اتفاقي كه در فيلم بلند توجه چنداني به آن نمي شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار