ظریف در این مصاحبه با ابراز خرسندی از اظهارات اخیر کری در مورد به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران ظرف 3 تا 6 ماه از آمادگی ایران برای پیشبرد این مذاکرات خبر داد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المانیتور ، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مصاحبه با این شبکه خبری اعلام کرد ایران باید به کنفرانس ژنو 2 دعوت شود چون این کشور می تواند در اجرای قطعنامه سوریه برای امحای سلاح شیمیایی سوریه نقش مهم و کمک کننده ای داشته باشد .

ظریف که به همراه رئیس جمهور روحانی و هیئت همراه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است افزود : حل دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران می تواند راه را برای حل و فصل سایر مسائل باز کند . 

وزیر خارجه ایران در این مصاحبه به اهمیت روابط ایران ، سوریه و چین اشاره کرده و از فضای مثبت حضور دکتر روحانی در نشست سازمان همکاری های شانگهای در بیشکک و ملاقات های سازنده با پوتین و رئیس جمهور چین سخن گفت . 

 ظریف افزود: روابط ما با چین و روسیه یک رقیب در برابر روابط ما با غرب نیست و تنها به ما امکان جهت گیری متنوع در روابطمان می‌دهد. 

ظریف در این زمینه گفت: شما نتایج مثبتی زیادی از این همکاری درباره سوریه مشاهده می‌کنید. همکاری ما موجب شد که از جنگ جلوگیری کنیم. این مهم از طریق تلاش‌های بازیگرانی مثل ایران و روسیه، و آمریکا و دیگر بازیگران حاصل شد. 
برچسب ها: بین الملل ، ایران ، ظریف ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار