وزيران امور خارجه گرجستان، بلغارستان، ژاپن، عمان و ترکيه روز دوشنبه در حاشيه برگزاري شصت و هشتمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورک بطور جداگانه با دکتر ظريف وزير امور خارجه کشورمان ديدار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در اين ديدارها راههاي گسترش روابط دوجانبه، افزايش همکاريهاي اقتصادي، تجاري و فرهنگي و نيز تحولات مهم منطقه‌اي و بين المللي بويژه اوضاع سوريه، افغانستان و مسئله هسته‌اي بررسي شد.

دکتر ظريف در ديدار وزير امور خارجه گرجستان با اشاره به پيوندهاي دو ملت ايران و گرجستان گفت: ايران و گرجستان روابط خوبي دارند، اما لازم است با توجه به ظرفيتهاي متقابل، روابط و همکاريهاي دوجانبه ارتقا يابد.

وي در اين ارتباط به همکاري در حوزه‌هاي اقتصادي، فرهنگي، انرژي و رايزني در محافل بين المللي اشاره کرد و توانمندي و برخورداري از فناوري پيشرفته شرکتهاي عمراني ايران و ضرورت فعالتر شدن بخشهاي خصوصي دو کشور را يادآور شد.

وزير امور خارجه گرجستان نيز در اين ديدار با اشاره به روابط سنتي ايران و گرجستان که قدمت آن به قرنها مي‌رسد، علاقمندي کشورش را براي تعميق روابط با ايران و توسعه همکاريها در زمينه هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و گردشگري اعلام کرد.

وزير امور خارجه گرجستان ابراز اميدواري کرد با ديدار دکتر ظريف از گرجستان در آينده نزديک موضوعات متنوع همکاري دو کشور بررسي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار