وزیر امور خارجه کشورمان امروز در نیویورک با مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا و همتای انگلیسی خود دیدار و گفتگو می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده ساعت 9 صبح امروز(دوشنبه) به وقت محلی با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو می‌کند.

اشتون پیش از این در تماس تلفنی با وزیر خارجه کشورمان در مورد موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته‌ای گفتگو کرد.
 
وزیر امور خارجه در دیدار با دبیرکل سازمان ملل عزم و اراده ایران برای تعامل و گفتگو با گروه 1+5 برای یافتن راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز که متضمن حقوق هسته‌ای کشورمان باشد را مورد تأکید قرار داده بود.
 
ظریف با بیش از 10 تن از همتایان خود از جمله وزرای خارجه یونان، هلند، استرالیا و ژاپن دیدار و در خصوص مسائل دو جانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.
 
وی همچنین دوشنبه بعد از ظهر به وقت محلی با ویلیام هیگ دیدار و گفتگو خواهد کرد.

پیش از این ظریف درباره ملاقاتش با وزیر خارجه انگلیس گفت: اظهار تمایلی به صورت علنی و غیرعلنی از سوی وزیر امور خارجه این کشور برای ملاقات با بنده مطرح شده که ما مشکلی با این ملاقات در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نداریم.
 
گفتنی است؛ شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه دوم مهرماه در نیویورک آغاز به کار می‌کند و دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان قرار است در نوبت عصر این نشست به ایراد سخنرانی بپردازد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، دیدار ، اشتون ، هیگ ، نیویورک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار