برنامه مصباح یکشنبه 24شهریورماه در بخش معرفی کتاب به بررسی و تشریح کتاب" مشرب مهر, روش هاي تربيت در نهج البلاغه " اثر مصطفی دلشاد تهرانی می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ برنامه رادیویی "مصباح" به تهیه کنندگی اکرم السادات حسینی زاده یکشنبه 24 شهریورماه، به پرسش های شنوندگان این برنامه رادیویی درباره  دلایل عدم نزل عذاب با وجود فراوانی گناه, راه های توبه و همچنین داستان حضرت لوط پاسخ خواهد داد.  

در بخش معرفی کتاب نیز حجت الاسلام مجیدقربانعلی به توضیح درباره کتاب " مشرب مهر, روش هاي تربيت در نهج البلاغه " اثر مصطفی دلشاد تهرانی که توضيحی برخی روشهای تربيت در نهج البلاغه مي پردازد.

اين اثر بخش چهارم از مجموعه اي مشتمل بر چهار بخش با عنوان ماه مهرپرور است که پيش از اين نشر يافته است.

 نويسنده گام زدن در مسير تربيت را نيازمند روشهاي تربيتی مي داند که متناسب با مراتب انسان، شرايط محيط وشناخت زمان و مکان اتخاذ شوند.

 وی در ابتدا مطالبی پيرامون نهج البلاغه آورده است ,مؤلف متن عربی بيانات امام علی(ع) را به شکل اعراب گذاري شده آورده و در تبيين آنها از اشعار فارسی نيز استفاده کرده است.

در این کتاب 9 روش تربيتی از جمله معرفی الگو؛ محبت؛ تذکر؛ عبرت؛ موعظه؛ توبه؛ امتحان؛ مراقبه و محاسبه؛ تشويق و تنبيه ذکر شده است.

براساس این گزارش، مجید معارف و حجت الاسلام مجید قربانعلی کارشناسان این برنامه رادیویی هستند که با حضور در استودیو پخش برنامه به پرسش های مخاطبان این برنامه رادیویی پاسخ می دهند.  

یادآور می شود، برنامه رادیویی "مصباح" کاری از گروه فرهنگ و اندیشه قرآنی شبکه رادیویی قرآن است که ساعت 21:20 روز یکشنبه 24 شهریور ماه، بر روی موج FM ردیف 100 از رادیو قرآن پخش می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار