برنامه "اشراق" از 23 شهریور ماه با موضوع نگاهی به امامت آنگونه که شیعیان بیان می کنند برروی آنتن شبکه رادیویی قرآن می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن, برنامه "اشراق" کاری از گروه تفسیر شبکه رادیویی  قرآن است که در ادامه مباحث  مربوط به امامت در نگاه شیعه به تفسیر آیه 124 سوره بقره اشاره می کند.

این برنامه در هفته پایانی شهریورماه از 23 شهریور روزهای  دوشنبه تا پنجشنبه  به کارشناسی محمدعینی زاده موحد آیه 124 سوره بقره با توجه به موضوع امامت تفسیر می شود.

در این آیه می خوانیم که "وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِن ذُرِّيَّتِي قَالَ لاَ يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ" به خاطر آورید هنگامى كه خداوند، ابراهیم را با وسایل گوناگونى آزمود. و او به خوبى از عهده این آزمایش ها برآمد. خداوند به او فرمود: «من تو را امام و پیشواى مردم قرار دادم!» ابراهیم عرض كرد: «از دودمان من (نیز امامانى قرار بده!)» خداوند فرمود: «پیمان من، به ستمكاران نمى‏رسد! (و تنها آن دسته از فرزندان تو كه پاك و معصوم باشند، شایسته این مقامند)»

بر اساس این آیه امام هدایت کننده ‏اى است که با امرى ملکوتى که در اختیار دارد هدایت مى ‏کند. پس امامت از نظر باطن یک نحوه ولایتى است که امام در اعمال مردم دارد و هدایتش چون هدایت انبیا و رسولان و مؤمنین صرف راهنمایى از طریق نصیحت و موعظه حسنه و بالأخره صرف آدرس دادن نیست، بلکه هدایت امام دست خلق گرفتن و به راه حق رساندن است.

گفتني است؛ برنامه اشراق به همت گروه  تفسیر رادیو قرآن به سردبیری مریم کلانتری و تهیه کنندگی سیدنورالدین سجادی  از ساعت 21:10به مدت 55 دقیقه برروی موج اف ام ردیف 100مگاهرتز و موج AM ردیف 585 کیلوهرتز از رادیو قرآن پخش می شود. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.