دو مسئول وزارت دفاع آمريکا روز چهارشنبه اعلام کردند اين کشور قصد دارد حمايت نظامي از شورشيان سوريه را افزايش دهد و با انتقال پرونده آنها از سازمان اطلاعات مرکزي (سيا) به پنتاگون، به فعاليت‌هاي پنهاني آنها پايان دهد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، يکي از اين مسئولان گفت اين موضوع در دست بررسي است اما چنين فرايندي مدت‌ها وقت خواهد گرفت.
پس از آنکه واشنگتن مدعی شد رژيم بشار اسد رئيس جمهور سوريه از سلاح شيميايي بر ضد غيرنظاميان استفاده کرده است، باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در ماه ژوئن تصميم گرفت از طريق آموزش نيروهاي شورشي و همچنين تامين سلاح براي آنها، به حمايت نظامي از آنها بپردازد.
اين اقدام در حال حاضر تحت نظارت سازمان سيا انجام مي‌گيرد و همين کار به دولت آمريکا اين امکان را مي‌دهد که همچنان اين فعاليت‌ها را مخفي و مسکوت نگه‌دارد.
يکي ديگر از مسئولان دفاعي آمريکا گفت انتقال مسئوليت حمايت نظامي از شورشيان سوري به پنتاگون همچنين اين امکان را فراهم خواهد آورد که اين حمايت در سطحي وسيع‌تر صورت گيرد.
جان کري وزير امور خارجه آمريکا روز چهارشنبه در سخناني در کميسيون امور خارجه مجلس نمايندگان اين کشور اعلام کرد: ما آماده‌ايم تا کار بيشتري براي کمک به مخالفان سوري انجام دهيم. وي همچنين اذعان کرد فرايندي که از ماه ژوئن آغاز شده، با تاخيرهايي همراه بوده است.
ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا نيز در همين نشست تاکيد کرد بايد به شيوه‌اي علني‌تر، بحث کمک به مخالفان سوري را مطرح کرد.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار