مخالفت مردم و کارشناسان فرانسوی با اقدام نظامی علیه سوریه

برخلاف دولتمردان فرانسه که علاقه مند بحران آفريني در سوريه هستند کارشناسان و مردم اين کشور نگران اين شرايط هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه همزمان با اجازه دمشق به بازرسان سازمان ملل براي بررسي حمله شيميايي در يک مصاحبه تلويزيوني گفت اين واقعه درست يکسال پس از جمله معروف اوباما که از خط قرمز صحبت کرد اتفاق افتاده است به نظرم بايد جواب دندان شکن از طرف امريکا ، انگليس و فرانسه داده شود.
فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه هم بدون استناد به دلايل و شواهدي در اين باره گفت شواهد نشان مي دهد که دولت بشار اسد در حمله شيميايي اخير دست داشته است.
دولتمردان فرانسه با فرافکني و دروغ پردازي رسانه هاي اين کشور فعلا بدون اثبات ادعايي برضد سوريه يک طرفه بر طبل جنگ مي کوبند. 
در مقابل ماجراسازي دولتمردان فرانسه ، کارشناسان اين کشور به دور از سناريوسازي تبليغاتي و جنجال هاي سياسي  با برداشت از فاجعه حمله غرب به عراق و افغانستان و جنگ ليبي ، تحليل هاي متفاوتي را ارائه مي کنند.
ژان لوک ملانشون رئيس جبهه چپ راديکال فرانسه گفت اگر بازرسان سازمان ملل ثابت کنند که مخالفان حکومت سوريه اين سلاح ها را بکاربرده اند آيا ما بر سر اين مخالفان بمب مي ريزيم ، ما در اينجا شاهد سياستي ساده لوحانه هستيم .وي افزود باور مي کنيد که روسيه با 40 ناو جنگي در سوريه همين طور تماشاگر خواهد بود .
اين سناتور سناي فرانسه معقتد است مردم و جمهوري فرانسه به دنبال راه حلي سياسي است و علاقه اي به بازي  با انبار باروت در اين منطقه را ندارد .
مردم فرانسه هم که همواره مانند مردم امريکا و انگلستان هزينه جنگ ها را از طريق ماليات ها از جيب خود پرداختنه اند به ادعاهاي اليزه نشينان درباره سوريه با ديده ترديد نگاه مي کنند.
يکي از شهروندان فرانسوي ساکن پاريس گفت فکر مي کنم موضوع سوريه بسيار پيچيده است بايد در اين باره از مداخله نظامي اجتناب شود تا مسئله عراق و افغانستان تکرار نشود .حمله به سوريه بازي ساده اي نيست بنابراين بايد کسانيکه در سوريه از شورشيان حمايت کردند صادقانه به اينده سوريه و منطقه فکر کنند.
يکي ديگر از ساکنان پاريس هم در اين باره گفت ما درک نمي کنيم که چرا در مالي به تروريست ها حمله کردند و با انها جنگيدند ولي درسوريه به انها کمک مي کنند ما از اين سياست متضاد سر در نمي اوريم .
فرانسه از ابتداي بحران در سوريه از جمله کشورهايي بود که به رغم مخالت ظاهري با تروريست به طور عملي از تروريست ها در سوريه حمايت کرد.
برچسب ها: بین الملل ، فرانسه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار