آيت الله شيخ عيسي قاسم روحاني برجسته بحريني تصريح کرد آشتي مبتني بر رضايت تنها راه برون رفت از کشمکش هاي دشوار و هزينه بر در کشورهاي بهار عربي است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اللؤلؤه ؛ آيت الله شيخ عيسي قاسم در خطبه هاي نماز جمعه گفت:«هيچ راهکاري به جز آشتي مبتني بر رضايت براي برون رفت از درگيريهاي هزينه بر موجود وجود ندارد زيرا بدون آن نتايج براي همگان فاجعه آميز خواهد بود».
وي افزود ادامه درگيري اين کشورها را تهديد مي کند و درهاي خطر را بر روي واقعيت ها و هويت هاي اين کشورها مي گشايد.

وي تاکيد کرد در ميان واقعيت هاي بين المللي و منطقه اي موجود از زماني که بهار عربي توانست پيروزي هايي بر رژيم هاي سياسي به دست بياورد عرصه جهان عرب آرام نگرفته است و همچنان درحال کشمکش و درگيري با اراده خارجي و دخالت هاي آشکار آن است.

شيخ عيسي قاسم افزود روحيه تکروي در قدرت و کنترل کامل بر همه طرف ها شاخصه حاکم و عامل درگيري است و همچنان خون ها ريخته و جراحت ها عميق تر مي شود و ثروت ها به هدر مي رود و خصومت ها گسترده مي گردد و کشور در زمينه هاي مختلف زيان مي بيند.

وي در پايان تصريح کرد تمامي طرفها بايد روحيه آشتي پذيري داشته باشند زيرا خير و مصلحت در آشتي به نفع همگان است و در غير اين صورت آنان ميهن خود را ويران مي کنند.


برچسب ها: بحرین ، آشتی ، عربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار