"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا از همه طرف های مصری خواست برای ایجاد راه حل مسالمت آمیز در این کشور تلاش کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ؛ جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از دولت موقت مصر خواست به مخالفان اجازه برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز بدهد.

وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با عبدالله بن زاید آل نهیان همتای اماراتی خود در انگلیس گفت: دولت موقت مصر باید به تظاهرکنندگان فضا برای تظاهرات بدهد و تظاهرکنندگان نیز نباید جلوی پیشرفت هیچ چیزی را در مصر بگیرند.

جان کری گفت: من دیروز درباره هدف جنبش سی ام جولای در مصر صحبتهایی کردم. من می خواهم واضح بگویم و فکر می کنم شیخ عبدالله (وزیر امور خارجه امارات عربی متحده) نیز در این زمینه با من همراه است، همه احزاب مشارکت کننده مسئولیت دارند فراگیر و در مسیر راه حل مسالمت آمیز کار کنند.دولت موقت مسئولیت دارد با احترام به تظاهرکنندگان به آنها فضا بدهد تا بتوانند به صورت مسالمت آمیز تظاهرات کنند اما همزمان تظاهرکننندگان مسئولیت دارند جلوی پیشرفت هیچ چیزی را نگیرند. مصر باید به حالت طبیعی برگردد. مصر باید ثبات ، کسب و کار و شغل را برای مردم فراهم کند. این اولویت اصلی است. ما با همکاری یکدیگر و دیگران تلاش خواهیم کرد احزاب را کنار یکدیگر قرار دهیم و راه حل مسالمت آمیز بیابیم راه حلی که منجر به رشد دموکراسی و احترام به حقوق همه افراد شود.

جان کری گفت: زمانیکه زوج همجنس باز درخواست روادید می کنند ، وزارت امور خارجه به درخواست آنها به مانند زوج عادی رسیدگی خواهد کرد. زمانیکه یک ازدواج از راه قانونی انجام شود و قانون آن را به رسمیت بشناسد، این ازدواج قانونی است و از نظر قوانین مهاجرت آمریکا معتبر خواهد بود و با هر زوج با چنین شرایطی همانند زوج عادی برخورد خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار