کاخ کرملین اعلام کرد عکسی که در فضای مجازی منتشر شده و ادعا می شود در آن ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهور کنونی روسیه، در حال همکاری برای بازداشت یکی از ناراضیان اتحاد شوروی سابق است یک عکس جعلی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، "ولادیمیر پوتین" از اعضای دستگاه اطلاعاتی شوروی سابق،‌ کا گ ب،‌ بوده است.

این تصویر که یک وبلاگ نویس روس آن را در اینترنت منتشر کرده است مردی را نشان می دهد که به رئیس جمهور کنونی روسیه شباهت داشته و در بازداشت یکی از فعالان سیاسی مخالف شوروی سابق همکاری می کند.

این عکس ظاهرا از یک کتاب اقتباس شده است و در آن بازداشت والری ترخوف فعال سیاسی مخالف اتحاد شوروی سابق،‌در شهر لنینگراد (سن پترزبورگ کنونی) در سال 1989 نشان داده می شود. سن پترزبورگ زادگاه پوتین است.

دیمیتری پسکوف،‌ سخنگوی کاخ کرملین،‌ گفت ادعاهای مطرح شده علیه رئیس جمهور روسیه صحت ندارد،‌ زیرا پوتین در آن زمان به عنوان عضو کا گ ب در آلمان شرقی سابق فعالیت می کرد و به مدت چند سال در آن کشور حضور داشت.

این سخنگو ضمن دروغ و نادرست خواندن ادعای مطرح شده در خصوص پوتین گفت بر اساس بررسی های انجام شده مشخص شده است که پوتین سه ماه بعد از تاریخی که عکس فوق به آن تعلق دارد به کشور بازگشته است.



آخرین اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: رملین ، عکس ، پوتین ، تکذیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار