جوليان آسانژ بنيانگذار پايگاه اينترنتي ويکيليکس که نامزد کسب کرسي مجلس سناي استرالياست روز پنجشنبه تامين رفاه پناهجويان را جزو مهمترين برنامه هاي خود معرفي کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ آسانژ که متولد استرالياست در انتخابات مجلس سنا که امسال برگزار خواهد شد شرکت مي کند. وي که از ترس استرداد به سوئد براي رسيدگي به اتهامات مربوط به روابط نامشروع به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است در ارتباطي تصويري با طرفداران خود صحبت خواهد کرد. 

بر اساس پيش نويس سخنراني وي، آسانژ قرار است به اين مطلب اشاره کند که «يکي از اقدامات اوليه حزب ويکيليکس در مجلس سنا اين است که جزئيات کامل توافقنامه استراليا با مقامات پاپوا گينه نو را در زمينه پناهجويان افشا کند.»

کوين راد نخست وزير استراليا جمعه قبل از توافق با پاپوا گينه نو در زمينه اعزام مهاجران غيرقانوني از استراليا به اين کشور خبر داد. بر اساس اين توافق، آن دسته از پناهجوياني که با هدف اقامت در استراليا از طريق قايق و کشتي خود را به اين کشور مي رسانند در پاپوا گينه نو به صورت دائم مستقر خواهند شد.  از ابتداي امسال تا کنون بيش از 15 هزار پناهجو که عمدتا اهل کشورهاي خاورميانه هستند با استفاده از قايق، خود را از اندونزي به استراليا رسانده اند. 


برچسب ها: ویکی ، برنامه ، آسانژ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار