مهمترین عناوین روز گذشته به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛
با گذشت حدود سه هفته از سقوط دولت مرسی و تشکیل دولت موقت در مصر این کشور هنوز شاهد تظاهرات و درگیری های شدیدی است که منجر به کشته و زخمی شدن معترضان می شود.
روزنامه هافينگتون پست چاپ آمريکا نوشت: اگر دولت آمريکا نتواند از فرصت کنوني براي احياي مسير ديپلماتيک در مناقشه هسته اي با ايران استفاده کند انتخاب حسن روحاني به رياست جمهوري ايران نيز به فهرست فرصت هاي از دست رفته براي حل اين مناقشه اضافه خواهد شد.
پايگاه خبري الخبرپرس لبنان سخناني از بشار اسد رئيس جمهور سوريه را در پاسخ به واكنش اين كشور به حمله احتمالي رژيم صهيونيستي منتشر كرد.
مديرکل شرکت هواپيمايي عربستان سعودي از تصميم اين شرکت به منظور سوار نکردن مسافران اسرائيلي از فرودگاههاي آمريکا دفاع کرد.
احمد عاصي الجربا سركرده گروه موسوم به ائتلاف ملي مخالفان نظام سوريه در ادعاهايي ايران را به مداخله در امور سوريه متهم كرد.
"ديويد ريچاردز" رييس ستاد مشترک نيروهاي مسلح ارتش انگليس در مصاحبه اخير روز با نشريه "سان" چاپ انگليس با طرح ادعاهاي تکراري در مورد دولت "بشار اسد" رييس جمهور سوريه اظهار داشته که دولت انگليس بايستي آماده آغاز جنگ عليه دولت سوريه شود.
تعداد امضا کنندگان نامه نمايندگان کنگره در حمایت از گفتگو با ایران به 131 نفر از جمله 17 نماینده جمهوریخواه رسيد.
با افزایش درگيريها در صحرای سینای مصر و کشته شدن 21 تن از زمان عزل مرسي، رژیم صهیونیستی سامانه‌های ضد موشکی گنبد آهنین خود را در شهر ایلات در نزدیکی مرز مصر مستقر کرد.
واشنگتن پست از به تعويق افتادن ارسال سالانه قانون تحريم هاي ضد ايراني از سوي نمايندگان کنگره آمريکا به کاخ سفيد خبر داد.
مسئولان دیپلماتیک مصر اعلام کرده اند به دنبال اظهارات مقامات ترکیه به ويژه اردوغان علیه حاکمان جدید مصر، قاهره در واکنش اقداماتی جدی از جمله فراخواندن سفیر مصر از آنکارا و سپس قطع روابط ديپلماتيک را اتخاذ خواهد کرد.
گزارش ها حاکی است اسرائیل با آزادی شمار محدودی از زندانیان فلسطینی موافقت کرده است.
آمریکا به دنبال تسریع در روند انتقال قدرت در عربستان سعودی است.
انفجاری بزرگ امروز شهر لاریسا در مرکز یونان را لرزاند.
چین روز شنبه اعلام کرد از تصمیم اسرائیل و فلسطین برای ازسرگیری گفتگوهای صلح استقبال و از تلاش‌های طرف‌های مربوط به منظور احیای این مذاکرات، تمجید می کند.
مقام های مصری گذرگاه رفح را برای تردد مسافران از نوار غزه به مصر و بالعکس گشودند.
کنگره آمریکا در بدترین روزهای رکود بزرگ با یک رای گیری غیرحزبی موافقت کرد به دو شرکت از بزرگترین شهرهای دیترویت یعنی جنرال موتورز و کرایسلر کمک مالی بکند.
"نبیل عمرو" اعلام کرد:فشارهای آمریکا و نقش اتحادیه عرب و کشورهای اروپایی باعث موافقت تشکیلات خودگردان به از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی شد.
روزنامه السياسه كويت خبري مدعي شد سفير ايران در لبنان در ماه ژوئن گذشته مورد سوءقصد نافرجام قرار گرفته است.
منابع خبري دقايقي پيش از شنيده شدن صداي انفجاري مهيب در فرودگاه بين المللي شهر پكن چين خبر دادند.
"بيژن خواجه پور" در مقاله اي که در پايگاه تحليلي "المانتيور" منتشر کرده، با اذعان به بي تاثير بودن تحريم ها بر کشورمان به گسترش موفقيت آميز روابط اقتصادي ايران و کشورهاي آسيايي اشاره مي کند.


برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار