عضو کمیته مرکزی جنبش تمرد مصر در قاهره، خواستار اخراج سفیر آمریکا از مصر شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ; محمد نبوی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه، درباره دعوت جنبش تمرد از طرفداران خود برای شرکت در تظاهرات امروز گفت: ما این دعوت را با هماهنگی جبهه نجات ملی و جنبش سی ام ژوئن اعلام کردیم. ما بر حضور مردم در صحنه تا زمان پایان مرحله انتقالی در مصر تاکید داریم. حضور مردم در صحنه مهمترین تضمین برای عملی شدن نقشه راه اعلام شده در مرحله انتقالی است. ما شاهد اقدامات تروریستی گروه اخوان المسلمین در منطقه رابعه العدویه هستیم. ما در مرحله سرنوشت سازی از تاریخ مصر قرار داریم و ملت باید بداند که تنها تضمین اجرای خواسته هایش، ادامه حضور در تظاهرات است. 

وی درباره اقدامات جماعت اخوان المسلمین افزود: ما هراسی از اقدامات اخوان المسلمین نداریم و مشارکت گسترده مردم در سی ام ژوئن این مسئله را ثابت کرد. ما از ارتش و پلیس برای برقراری امنیت در کشور حمایت می کنیم و از آنها می خواهیم با هر تروریستی که دست به سلاح ببرد، مقابله کنند. اکنون دستان رهبران اخوان المسلمین به خون آغشته است. آنها می خواهند بار دیگر قدرت را در دست بگیرند. ما دیدگاه مشخصی در مورد آینده مصر داریم و برای مشارکت همه مردم در تدوین قانون اساسی جدید تلاش خواهیم کرد. ما برگزاری انتخابات پارلمانی و انتخابات ریاست جمهوری را هم پیگیری خواهیم کرد. پس از حکم دادگاه اسماعیلیه، اکنون محمد مرسی متهم به جاسوسی برای یک کشور خارجی است و باید محاکمه شود. 

نبوی درباره دعوت از رهبران جنبش تمرد برای دیدار با معاون وزیر امور خارجه آمریکا خاطر نشان کرد: ما حاضر به دیدار با آن پاترسون سفیر آمریکا در قاهره نیستیم و او را یک عضو دفتر ارشاد سازمان جهانی اخوان المسلمین می دانیم. پاترسون حامی اصلی محمد مرسی و رژیم تروریستی او بود. ما به طرفهای خارجی متکی نیستیم و بارها گفته ایم که قدرت خود را از ملت مصر می گیریم. ما با هیچ کشوری که علیه انقلاب مصر توطئه چینی کرد، گفتگو نخواهیم کرد. آن پاترسون جایگاهی در مصر ندارند. ما پاترسون و دولت باراک اوباما را حامی تروریسم در مصر می دانیم. 
برچسب ها: جنبش ، تمرد ، اخراج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار