اسدالله‌اف:

سه "هكر" از دو شركت تلفن همراه در "تاجيكستان" ۴۸ميليون دلار سوءاستفاده كردند

سخنگوي وزارت کشور "تاجکستان"گفت: سه "هكر" كه با نفوذ به سيستم دو اپراتور بزرگ تلفن همراه در شهر "دوشنبه" پايتخت "تاجيكستان" حدود ۴۸ ميليون دلار سوءاستفاده كرده بودند، شناسايي و بازداشت شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "سخنگوي وزارت كشور تاجيكستان"، اين اقدام هكرها را يك جنايت بزرگ در اين كشور عنوان كرد.
 
اسدلله اف افزود: هكرها از ماه مي تا اكتبر (ارديبهشت تا مهر) سال گذشته در شهر "دوشنبه" پايتخت كشور، اتاقي اجاره كرده و با استفاده از تجهيزات كامپيوتري مخصوص به سيستم‌هاي اين شركت‌ها نفوذ و در نتيجه از شركت‌ "بابيلون.ام" به مبلغ ۴۷.۵ ميليون دلار و از شركت‌ "تي.سل" هزار دلار بهره‌برداري كرده بودند.
 
اين دو شركت ارائه كننده خدمات تلفن همراه بيش از دو ميليون مشترك در "تاجيكستان" دارند.
 
وي تصريح كرد: "دنيس رحيم‌اف"، "جمشيد جوره‌اف" و "پرويز نظراف" ساكنان دوشنبه، سه هكر شناسايي شده هستند كه در نتيجه عمليات ماموران اداره مبارزه جنايت‌هاي سازمان يافته شناسايي و بازداشت شدند.

وزارت كشور "تاجيكستان" با استناد به مواد ۲۹۸ و ۲۹۹ جنايات بزرگ مبني بر غيرقانوني بودن وارد شدن به اطلاعات كامپيوتري و يا تغيير دادن اطلاعات كامپيوتري اين اقدام هكرها را در رده جنايات بزرگ اعلام كرد و بر همين اساس براي آنها پرونده قضايي باز شده است.
 
"رمضان رحيم‌اف" "وزير كشور تاجيكستان" ابتداي سال جاري گفته بود: ميزان جنايات بزرگ در "تاجيكستان" در حال افزايش است و بر همين اساس در نظر داريم در كوتاهترين زمان مركز مبارزه با اين نوع جنايتها را تاسيس كنيم.
 
وي از كشور‌هاي اروپا و روسيه براي مبارزه با جنايات مجازي در كشورش درخواست كمك كرده بود.

هم اكنون در "تاجيكستان" يك شعبه مبارزه با جنايات بزرگ فعال است.
 
انتهاي پيام/
 
منبع: ايرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار