امام علی رحمان، رئیس‌جمهوری تاجیکستان در دیدار خود با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در بیشکک توجه بیشتر روسیه به مشکلات مناطق جنوبی آسیای مرکزی با توجه به همجواری آن با افغانستان را خواستار شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، "امامعلی رحمان" رئیس‌جمهوری تاجیکستان، در دیدار با "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه از وی خواست تا نسبت به اوضاع در بخش جنوبی منطقه آسیای مرکزی توجه بیشتری داشته باشد.
 
"رحمان" در این دیدار که در حاشیه نشست غیررسمی سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی صورت گرفت،گفت: ما خواستار آن هستیم که روسیه نه تنها توجه بیشتری به منطقه آسیای مرکزی کند، بلکه مناطق جنوبی آن که حوزه فعالیت پیمان "امنیت جمعی" بوده و به دلیل همجواری با افغانستان دارای مشکلات بیشتری است را نیز مورد نظر داشته باشد.
 
گفتني است؛سازمان پیمان امنیت جمعی متحد کننده کشورهای روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و "تاجیکستان" است.
 
رئیس‌جمهوری "تاجیکستان" همچنین اعلام کرد:  قصد دارد با همتای روسی خود وضعیت امنیتی منطقه را با توجه به خروج نیروهای حافظ صلح بین‌المللی از افغانستان در سال 2014 مورد بررسی دقیق قرار دهد.
 
"رحمان" در خصوص همکاری‌های "تاجیکستان" و روسیه در زمینه انسانی از همتای روسی خود به خاطر ارائه سهمیه مناسب دانشجویان تاجیکستانی برای تحصیل در دانشگاه‌های روسیه و همچنین افتتاح سومین دانشگاه روسی در این جمهوری قدردانی کرد.
 
انتهاي پيام/
منبع: فارس

برچسب ها: تاجیکستان ، روسیه ، آسیا ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار