آغاز تحقیقات درباره حادثه سقوط هواپیما در سانفرانسیسکو

مقامات آمریکایی از آغاز تحقیقات در خصوص علت سانحه بوجود آمده برای هواپیمای بوئینگ 777 شرکت هواپیمایی آسیانای کره جنوبی در فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ به دنبال سانحه ی انفجار که در زمان فرود این هواپیمای مسافربری در روز شنبه به وقوع پیوست و دست کم دو کشته و بیش از یکصد و هشتاد زخمی برجا گذاشت، مقامات آمریکایی عملیات تحقیق و بازرسی را به منظور یافتن علت وقوع این سانحه آغاز کردند.

تا این لحظه، علت وقوع این انفجار مشخص نشده است اما مقامات شرکت هواپیمایی آسیانا در اظهاراتی به این نکته اشاره کرده اند که به نظر نمی رسد نقص فنی باعث وقوع سانحه شده باشد.

این هواپیمایی از مقصر دانستن خلبان یا برج مراقبت فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو خودداری کرده است.

دبورا هرسمن، رئیس اداره ایمنی تشخیص ملی روز یکشنبه در اظهاراتی در این باره گفت: خدمه ی این پرواز سالم مانده اند و ما می توانیم از آنها مصاحبه بگیریم. به ویژه ما توانسته ایم اطلاعات دستگاههای ضبط صداهای کابین خلبان و همچنین دستگاه ثبت اطلاعات پرواز را احیا کنیم. ما امیدوار هستیم تا بتوانیم ظرف بیست و چهار ساعت آینده اطلاعات لازم را در دفتر ستاد بدست آوریم.

وی همچنین ضمن تأکید بر اینکه نشانه ای از عملیات مجرمانه در این حادثه دیده نمی شود، گفت هنوز برای اظهار نظر قطعی در مورد عامل این حادثه زود است و هنوز همه ی گزینه ها بر روی میز هستند.

بر اساس این گزارش، اداره هوانوردی فدرال آمریکا نیز روند تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است.

به گفته برخی از شاهدان این حادثه، به نظر می رسد دم هواپیما با قسمتی از باند فرود برخورد کرده باشد. به نظر می رسد که هواپیما با سرعتی بسیار بالا و در ارتفاعی فوق العاده پایین به سوی باند حرکت می کرده و به شدت و با ضربه ای سنگین به باند فرود برخورد کرده است.

در عکسهایی که افراد نجات یافته از این سانحه با دوربینهای خود ثبت کرده اند، مسافران در حال خروج اضطراری به بیرون از هواپیمای حادثه دیده نشان داده می شوند.

در این سانحه، بخش عمده سقف بدنه هواپیما از بین رفته است.

به گفته مقامات دولتی در سئول و همچنین مقامات شرکت هواپیمایی آسیانا، هر دو قربانی این سانحه، دخترهایی نوجوان و از اتباع کشور چین بوده اند و صندلی آنها در بخش انتهایی هواپیما قرار داشته است.

این سانحه نخستین حادثه منجر به فوت از زمان آغاز بکارگیری هواپیماهای بوئینگ 777 از سال 1995 تاکنون به حساب می آید.

این هواپیما 291 مسافر و شانزده خدمه پرواز داشته است و از میان بیش از 180 مجروح این سانحه، 49 نفر بستری شده اند و 132 نفر نیز جراحاتی سطحی و جزئی دیده اند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار