رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه اعطاي حق پناهندگي اين كشور به محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع مصر را تكذيب كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تي آر تي:"رجب طيب اردوغان" نخست وزير تركيه در كنفرانس خبري مشترك با "ينگلوك شينواترا" همتاي تايلندي خود خبرهاي منتشر شده در خصوص درخواست مصر براي اعطاي حق پناهندگي سياسي تركيه به "محمد مرسي" را تكذيب كرد.


اين درحالي است كه نخست وزير تركيه روز گذشته غرب واتحاديه اروپا را به اتخاذ معيار دوگانه در قبال تحولات مصر متهم كرده بود.

گفتني است پيش از اين برخي رسانه ها از پيشنهاد ارتش مصر به "محمد مرسي" رئيس جمهور مصر براي پناهندگي سياسي به قطر و يا تركيه خبر داده بودند.

در همین حال رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه ديروز در گفتگو با خبرنگاران در استانبول تاکید کرد که محاکمه مرسی اشتباه بزرگی خواهد بود ، در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا محمد مرسي از ترکيه درخواست پناهندگي کرده است، گفت: چنين درخواستي مطرح نشده است. 
اردوغان گفت: مرسي سال گذشته با کسب حدود 52 درصد آرا به رياست جمهوري مصر انتخاب شد. پس از يک سال برخي گروه ها او را نپسنديدند و اين بار ارتش مصر وارد عمل شد. 
نخست وزير ترکيه گفت: هر سياستمداري ممکن است مرتکب اشتباه شود،‌ من نيز ممکن است اشتباهاتي مرتکب شوم اما مجازات سياستمداران وظيفه برخي محافل قدرت نيست بلکه مردم با کنار گذاشتن سياستمداران به آنان درس لازم را مي دهند. 
اردوغان گفت: ما به عنوان کشوري که روند دمکراسي در آن بارها دچار وقفه شده  و لطمه ديده است،‌ نمي توانيم از چنين وقايعي استقبال کنيم اما متاسفانه برخي ها در ترکيه از چنين وقايعي استقبال مي کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار