جمعي از مخالفان دولت "محمد مرسي" رييس جمهور مصر روز گذشته همزمان با برگزاري تظاهرات توسط معترضان دولت مصر، در لندن گردهم آمدند و خواستار کناره گيري مرسي از قدرت و برگزاري انتخابات زودهنگام در آن کشور شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از اهرام آنلاين، معترضان مصري که در لندن تظاهرات ضد دولت مرسي را برگزار کرده بودند از دولت انگليس خواستند تا بر "محمد مرسي" رييس جمهور مصر فشار آورد و وي را به لزوم کناره گيري از قدرت قانع نمايد.

تظاهرکنندگان در تظاهرات سه ساعته خود در مقابل سفارت مصر در لندن شعار مي دادند "نه به بقاياي رژيم پيشين، نه به حکومت نظاميان، نه به جمعيت اخوان المسلمين".

تظاهرکنندگان همچنين پلاکاردهايي را حمل مي کردند که بر روي آنها تصوير مرسي را با هيتلر ديکتاتور پيشين آلمان نازي مقايسه کرده بودند.

همچنين شعار "انقلاب تا پيروزي" بر روي پلاکاردهاي معترضين به چشم مي خورد. 

اين تظاهرات از سوي گروههاي مختلف مصري از جمله کارزار "تمرد" شاخه انگليس، انجمن "براي تغيير در مصر"، اتحاديه قبطي هاي و اتحاديه مصري ها سازمان دهي شده بود.

تظاهرکنندگان در پايان بيانيه اي را امضا کرده و به دفتر نخست وزيري انگليس ارسال کردند که در آن از دولت آن کشور خواسته اند تا ارتباط خود با دولت مرسي را قطع کند.

رونوشتي از اين بيانيه نيز به سفارت مصر در لندن ارسال شده بود.

برخي از معترضان از شهرهاي مختلف انگليس براي شرکت در اين تظاهرات به لندن آمده بودند. 


برچسب ها: لندن ، تظاهرات ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار