معاون وزير راه وشهرسازي گفت: از ابتدا روند اعطاء تسهیلات نوسازی تا کنون 5 هزار و951 تسهيلات نوسازي در اختيارساكنان در بافت فرسوده قرار گرفته است.

مجید کیان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه از يك هزار و 203 هکتار بافت فرسوده در سطح استان مرکزی شناسایی شده است، گفت : مطالعات تهیه طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده خمین ،شازند ، کرهرود ،سنجان ،مامونیه و تفرش با پیشرفت بیش از 70 درصد در حال انجام  است.

معاون وزیر راه و شهر سازی در ادامه تصريح كرد: از ابتدا روند اعطاء تسهیلات نوسازی تا کنون 5 هزار و951 تسهيلات نوسازي در اختيارساكنان در بافت فرسوده قرار گرفته است.

 وي در ادامه اظهار داشت: از 5 هزارو 951 تسهيلات نوسازي  4 هزار و90 واحد به بانك هاي عامل معرفي شده است.

كيان پور  با بیان اینکه در سال 1391 معادل 2 هزارو 357 واحد تسهیلات نوسازی به واحد های مسکونی در سطح استان مرکری اختصاص یافته بود ،افزود: تاکنون 570 واحد به بانک های عامل معرفی شده اند که از این میزان 320واحد موفق به دریافت تسهیلات نوسازی شده اند . 

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تا کنون 2 هزار و452واحد مسکونی نوسازی شده در محدوده بافت فرسوده استان مرکزی به بهره برداری و افتتاح رسیده است
 
***اتمام نوسازي سكونتگاه ها غير رسمي ساوه

مجيد كيان پور در ادامه با بيان اينكه فصلی تازه در نوسازی بافت های فرسوده و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی استان مرکزی در راه است،گفت:به منظور آشنایی ساکنان در بافت فرسوده از روند اعطاء تسهیلات و چگونگی نوسازی واحدهای مسکونی خود بيش از چهار جلسه نشست با ساكنان محلات بافت هاي فرسوده شهرهاي مختلف استان برگزار شده است .

وي در ادامه اظهار داشت:  از مهمترین پروژه های انجام شده در سکونتگاههای غیر رسمی می توان به احداث پارک نسترن در کوی شهدای صفری به مساحتی بالغ بر 2100 متر است .
 
وي در ادامه تصريح كرد: به منظور آشنایی بیشتر مدیران شهری با امر نوسازی بافت های فرسوده و توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی بيش از 20 کارگاه آموزشی در سطح استان برگزار شده است .

 معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: برای جلوگیری از رشد سکونتگاههای غیر رسمی در کوی طالقانی (باغ خلج) پروژه 276 واحدی به مساحت 8/1 هکتار در مرحله واگذاری زمین به سرمایه گذار  است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار