معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تا بامداد امروز ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی به کشور بازگشته‌اند.

رضا اکبری معاون سازمان راهداری کشور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: تا ساعت صفر بامداد امروز از حدود ۳ میلیون ۳۰۰ هزار نفری که به صورت زمینی عازم عتبات برای شرکت در مراسم اربعین شده بودند حدود ۲ میلیون ۷۴۰ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند که اختلاف این عدد ۵۶۰ هزار نفر می‌شود. 

او افزود: حدود ۵۰۰ هزار نفر زائر در عراق داریم که هنوز برنگشته اند و قاعدتا امروز و یا تا پایان هفته وارد کشور می‌شوند، همچنین سهم مرز مهران ۱۵۲ هزار نفر بود که با تمهیدات انجام شده زائرین با کمترین تاخیر و یا بدون تاخیر به سمت شهر‌های خودشان منتقل شده اند. 

اکبری تصریح کرد: همچنین در شب گذشته در مرز شلمچه و مهران حدود ۲ هزار و ۵۰۰ اتوبوس زائرین را به نقاط کشور منتقل کردند، برای مابقی زائرین هم اتوبوس پیش بینی شده و جای نگرانی از نظر کمبود وسایل نقلیه برای برگشت زوار نیست.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: امسال به صورت پایلوت مرز خسروی را برای خرید بلیت برگشت زوار انتخاب کردیم ولی برای مرز مهران‌ باتوجه به اینکه هنوز نظم و انسجام وجود ندارد این کار انتخاب نشد ولی برای سال آینده برنامه ریزی‌های منسجم انجام خواهد شد، از مجموع تردد زائران به خاک عراق سهم مرز مهران حدود ۴۵ درصد بوده و از تعداد حمل و‌نقل عمومی هم ۶۱ درصد گزارش شده است.

اکبری افزود: ورودی مرز مهران روز گذشته ۱۵۲ هزار نفر و شلمچه ۶۰ هزار نفر بود که این دو مرز پرتردد‌ ترین مرز کشور شناخته شده است که در این دو مرز حدود ۲ هزار ۴۰۰ اتوبوس استفاده شد همچنین در مجموع چیزی بالغ بر ۷۲۶ هزار نفر از طریق حمل و‌نقل عمومی استفاده کرده اند.

به گفته معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ۱۲۰۰ سامانه هوشمند حمل و نقل در سطح  کشور تو انستند دادهای خوبی را به ما ارائه دهند تا ما بتوانیم تحلیل در زمینه حمل و نقل جاده ای در ایام اربعین داشته باشیم. 

خبرنگار:رضا زارع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار