محصولات فرهنگی به دلیل حمایت نشدن از سوی دولت، یتیم ترین و بی‌حامی‌ترین محصول کشور است.

علیرضا سبط احمدی؛ کارگردان سینما در خصوص نمایش آثار در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: هیچ گونه حمایتی در راستای محصولات فرهنگی صورت نمی‌گیرد و سوء استفاده از این محصول روا نیست.
وی افزود: این گونه شبکه های ماهواره‌ای با تمامی حرفهایی که می زنند تنها ادعای مردمی بودن و حمایت از کشور ایران را دارند و دست نشانده افراد دیگری هستند.
وی اظهار داشت: ما وابسته به دولت هستیم و تنها حامی ما دولت است اما تا به امروز از سوی وزارت ارشاد حمایتی صورت نگرفته و ما همچنان هزینه این سوء استفاده از محصولات فرهنگی را می پردازیم.
وی ادامه داد: اگر جلوی این سودجویی ها گرفته شود و حق رایت را به صاحبان اثر بپردازند چرخه تولید به جریان افتاده و سینما از این وضعیت نجات خواهد یافت.
سبط احمدی در خصوص جوایزهای اهدا شده از سوی جشنواره های خارجی به خود تصریح کرد: از سوی بسیاری از کشورها در جهت نمایش آثارم مورد تشویق قرار گرفتم ولی متاسفانه جوایز آنها هنوز بدستم نرسیده و مسئولان سفارت و رایزنی های فرهنگی آن طور که باید به وظیفه خود عمل نکرده و لوح های تقدیر و جوایز ها به دستمان نرسیده است حال چطور می توان انتظار داشت که حق رایت آثارمان به دستمان برسد و جلوی  این موارد گرفته شود.
وی افزود: در کشور خودمان اتوبوس های بین شهری ، قطارها و هواپیماها حق رایت را پرداخت نمی کنند و حق رایت را به صاحبان اثر نمی پردازند و من فکر میکنم اگر این حرکت از کشور خودمان آغاز شود قدرت مقابله با تجاوزات فرهنگی در خارج از کشور را بدست می آوریم.

برچسب ها: سبط احمدی ، فرهنگ ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار