«شب گریه‌های مولانا» مجموعه شعرهای آیینی علی سلیمانی است كه شاعر با نگاهی نو به تاریخ اسلام و ائمه اطهار به سرایش شعر اقدام كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر، علی سلیمانی درباه مجموعه شعر جدیدش گفت: كتاب «شب گریه‌های مولانا» مجموعه 34 غزل من است كه بیشتر اشعار آیینی هستند. این كتاب جزء اولین آثار از مجموعه كتاب‌های حلقه «اتفاق» كه توسط حوزه هنری تهران تولید و توسط سوره مهر منتشر شده است.
این شاعر در ادامه گفت: بیشتر شعرهای این كتاب را بین سال‌های 88 تا 90 سروده‌ام و سعی كرده‌ام كه نگاه نویی در اشعار این كتاب داشته باشم و از نگاه مرسومی كه در شعرهای آیینی است فاصله بگیرم و همراه با اتفاق‌های شاعرانه باشد تا ذكر روایات.
سلیمانی در پاسخ به این سئوال كه این نگاه نو در اشعار آیینی یعنی چه اظهار داشت: هم اكنون ادبیات آیینی ما چند گونه شده است. یك دسته اشعاری است كه سفارش نویسی است و شعرهایش مناسب هیات‌های مذهبی و مراسم عزاداری‌ها است كه در نوع خودش كار ارزشمندی است ولی به نظر من صرف پرداختن به این اشعار معمولا شاعر را از هویت شعری خود دور می‌كند و بیشتر منظومه نویسی است تا شعر.
وی افزود: در این گونه اشعار روایت‌ها و مدایح را به نظم در می‌آورند كه در جای خودش ارزشمند است ولی من در این كتاب سعی كرده‌ام بیشتر شعریت را داشته باشم تا پاورقی خوردن و اشاره مستقیم به آیات و روایات و نگاه دیگرگونه‌ای به ائمه علیهم الاسلام و اتفاقات تاریخ اسلام داشته‌ام.
علی سلیمانی شاعر جوان برگزیده جشنواره‌های مختلف ادبی از جمله جشنواره شعر فجر، جشنواره جهانی صلح لبنان، جشنواره شعر جوان، شب‌های شهریور، جوان ایرانی و ... است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار