«یادداشت‌های پای پنجره»، «ولگردی در كوچه‌های زبان»، و «همینه» سه اثر از كوروش علیانی است كه به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر، كوروش علیانی در باره این سه اثر گفت: اولین كتابم به نام «یادداشت‌های پای پنجره» یك‌سری یادداشت درباره رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: ساختار كتاب اینگونه است كه ابتدا سعی كردم آن دسته از اخبار روز را كه به رژیم صهیونیستی مربوط است، دنبال كنم و سپس هر كدام از این خبرها كه دارای حواشی و زوایای پنهان بود، انتخاب كرده و در موردشان یادداشت نوشتم و فكر می‌كنم این یادداشت‌ها می‌تواند برای خواننده جالب باشد.

این نویسنده بیان كرد: این كتاب كمك می‌كند نویسنده هم آن خبر خاص را شناسایی ‌كند و هم اینكه یك اطلاعات عمومی نسبت به اسرائیلی كه همیشه در مورد آن حرف زده می‌شود و هیچی هم در مورد آن نمی‌دانیم، به دست ‌آورد.

علیانی درباره كتاب دومش نیز گفت: اما كتاب دومم با نام »ولگردی در كوچه‌های زبان» یادداشت‌هایی درباره پدیده‌های زبانی است. سعی كرده‌ام در هر كدام از این یادداشت‌ها، پدیده‌های زبان فارسی را با دید علمی نگاه كنم. البته در زمینه زبان اختلاف نظر وجود دارد. به طور خاص زبان‌شناسان بیشتر به ویژگی‌های زبان‌شناختی زبان نگاه می‌كنند، ولی واقعیت این است كه زبان نه ابزار تزیین است و نه به مكتوبات محدود می‌شود.
این نویسنده درباره كتاب سوم‌اش گفت: عنوان كتاب سوم «همینه» است. مخاطب با مواجه شدن با اسم این كتاب باید دست كم به یاد پت و مت بیفتید. چیز عجیبی كه در دنیا وجود دارد، این است كه پت و مت‌هایی در جای جای این دنیا وجود دارند كه بر مردم حاكم می‌شوند و پوست مردم را می‌كنند كه به اینها می‌گویند «شاه.«

وی افزود: اما اگر بتوانید از این شاه یك فاصله تاریخی بگیرید جز خنده چیزی نمی‌بینید. خصوصیت مهم طنز خوب كه هزل و هجو نباشد، این است كه یك موقعیتی را توصیف می‌كند كه اگر در آن موقعیت قرار داشته باشید، درد خواهید كشید و اگر بیرون از آن باشید، بدان می‌خندید. در این كتاب به آنچه كه در دوران مختلف بر تاریخ كشورمان گذشته است، نگاهی می‌اندازیم و چون از آن فاصله گرفته‌ایم، بدان می‌خندیم.
به گفته علیانی در كتاب «همینه» به دوره های مختلفی از جمله دوره مربوط به صلاح‌الدین ایوبی، دوره سلطان محمد خوارزمشاه چنگیزخان مغول، پسر سلطان محمد، شاه سلطان حسین، نادر شاه افشار ، محمد شاه و ناصرالدین شاه می پردازد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۱:۴۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
اصفهانم کدوم کتاب فروشی داره؟
آخرین اخبار