«آب نبات هل دار» رمان طنز مهرداد صدقی است كه وی در این اثر روایت طنزگونه‌ای را از زندگی یك كودك بیان كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سوره مهر صدقی درباره این رمان طنز گفت: روایت داستانی در این رمان در جغرافیای خراسان شمالی روی می‌دهد و كتاب از زبان كودكی بجنوردی روایت می‌شود. 
صدقی همچنین به عنوان كتاب اشاره كرده٬ اظهار داشت: «آب نبات هل دار» در واقع روایتی است كه كودك داستان با اسارت رفتن این عضو خانواده‌اش برای او یك شب چله طولانی به وجود می‌آید كه با آزادی برادرش این شب طولانی به بهار تعبیر و تشبیه می‌شود. 
این نویسنده همچنین از تفاوت‌های اثر جدیش با كتاب طنز «نقطه ته خط» گفته٬ افزود: از تفاوت‌های این اثر با كار قبلی ام در این است كه فرم نگارش در این اثر منسجم است، در صورتی كه در «نقطه ته خط » نثرهای متفاوتی در قالب یك كتاب گردآوری شده بود. 
صدقی در ادامه به مشكلات طنز پرداخته٬ خاطر نشان كرد: طنز مكتوب ما خصوصا در مطبوعات٬ سیاست زده است٬ البته باید گفت كه ما طنز سیاسی داریم اما به نظر من آن كسانی كه طنز اجتماعی می‌نویسد باید فاصله خودشان را با جناح‌های سیاسی حفظ كنند. 
وی در ادامه افزود: زنده یاد منوچهر احترامی نمونه‌ای خوب برای طنزپردازان اجتماعی است زیرا وی در عین الهام از مسائل روز با یك ظرافتی موارد را به رشته تحریر در می آورد كه طنزش همواره برای خوانندگان دارای دوام و قوام بوده و هست. 
گفتنی است؛ كتاب طنز«نقطه ته خط» عنوان اثر طنزی از مهرداد صدقی است كه چندی پیش توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
سلام عالی بود موفق باشی