مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: از 28 اردیبهشت ماه ثبت نام و ارائه کارت هوشمند ملی در قم آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تمامی شهروندان قمی کارت هوشمند خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، ولی الله عسکری در مصاحبه مطبوعاتی که پیش از ظهر شنبه در سالن جلسات ادراه کل ثبت احوال استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه 46 هزار و 700 ایثارگر در قم وجود دارد، اظهار داشت: پیش پایلوت کارت هوشمند ملی 2 سال گذشته در قم کلید خورد که طی آن 10 هزار ایثارگر و کارمند در قم کارت هوشمند دریافت کردند و در حال حاضر هم همین افراد برای دریافت کارت هوشمند در اولویت هستند و در مراحل بعد افراد دیگر فراخوان می شوند.

وی با اشاره به اینکه قم پایلوت اجرای کارت هوشمند ملی است، ادامه داد: با داشتن کارت هوشمند ملی می توان آمارهای بسیار دقیقی را ارائه داد و برنامه ریزی درستی نیز در این راستا انجام داد.

مدیرکل ثبت احوال استان قم عنوان کرد: در حال حاضر 30 ایستگاه جمع آوری اطلاعات در اداره کل ثبت احوال استان قم مشغول فعالیت هستند و طی روزهای آینده در اداره ثبت احوال شهرستان قم و یک پایگاه دیگر نیز در نیروگاه بعد از انتخابات برای انجام مراحل دریافت کارت هوشمند ملی آغاز به کار می کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان قم بیان کرد: برای اینکه تا پایان سال جاری تمامی مردم قم این کارت را دریافت کنند نیاز به 200 دستگاه حسگر است و امید است با راه اندازی این ایستگاه ها سرعت انجام کار بالا رفته و در وقت مقرر به اتمام برسد.

وی ادامه داد: تاکنون 405 نفر این کارت هوشمند را دریافت کرده اند و 663 نفر نیز ثبت نام کرده اند که به زودی کارت آن ها نیز صادر می شود.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با بیان اینکه هر شناسنامه یک سند در محل اداره ای که صادر شده است، دارد؛ ابراز داشت: 120 میلیون سند سه جلدی در کشور وجود دارد که تاکنون 105 میلیون آن آرشیو الکترونیکی شده است./س

برچسب ها: قم ، کارت هوشمند ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.