ناوي پيلاي کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل از عملکرد حقوق بشر دولت آمريکا درباره زندان گوانتانامو انتقاد کرد و خواهان بسته شدن اين زندان شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، پيلاي در کنفرانسي خبري در ژنو در سوئيس گفت:ناتواني دولت آمريکا در بستن  بازداشتگاه  گوانتانامو نمونه اي از مبارزه با تروريسم و ناتواني در رسيدگي به وضع حقوق بشر و ايجاد محاکمه منصفانه براي زندانيان اين زندان است.بر اساس گزارش ها بيش از نيمي از يکصد و شصت و شش زنداني اين زندان هنوز در حبس به سر مي برند ،انتقال آنان به کشورهاي خود و يا کشور سوم لغو شده است و آنها هنوز در اين مرکز در بازداشت به سر مي برند.
وي افزود:من از دولت آمريکا مي خواهم که با توجه به تعهداتش به حقوق بشر زندان گوانتانامو را ببندد.من با اظهارات هفته پيش اوباما درباره برداشتن گام هايي عملي براي بستن زندان گوانتانامو و لغو ممنوعيت انتقال برخي بازداشت شدگان به يمن موافقم.من دولت آمريکا را ترغيب مي کنم که اين اعمال را در راستاي تعهداتش به قوانين بين المللي انجام دهد.
پيلاي در ادامه درباره استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين براي مبارزه با تروريسم گفت: من همچنين نگراني بي پايان خود را درباره مضرات کاربرد هواپيماهاي بدون سرنشين نظامي در مبارزه با موضوع تروريسم و افزايش کشورهاي خواهان استفاده از اين هواپيماها اعلام مي کنم .
وي در پايان گفت:از تمامي کشورها مي خواهم که درباره کاربرد هواپيماهاي بدون سرنشين و معيارهاي استفاده از آن شفاف باشند و از آنها در راستاي قوانين بين المللي استفاده کنند.در زمانيکه مواردي از نقض قوانين مشاهده شود اين کشور ها بايد تحقيقات مستقل و موثر انجام دهند و به آسيب ديدگان خسارت پرداخت کنند.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار