دهها هزار نفر از کارگران پرتغالي روز شنبه با تجمع در خيابانهاي ليسبون، به تصويب قوانين رياضتي جديد اعتراض کردند و خواستار کناره گيري دولت از قدرت شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، تظاهرات کنندگان در حرکت اعتراضي روز شنبه، خيابانهاي مرکز شهر ليسبون، پايتخت پرتغال را به سوي کاخ رياست جمهوري اين کشور در  ناحيه ي بِلِم طي کرده و قصد تجمع مقابل کاخ را داشتند، اما وقتي نيروي پليس مانع اجراي اين خواسته آنها شد، صومعه جرونيموس را که در نزديکي کاخ واقع شده است، به عنوان محل تجمع برگزيدند.


معترضان شعارهايي ضد دولت و تروييکا مشتمل بر صندوق بين المللي پول، بانک مرکزي اتحاديه اروپا و کميسيون اروپا سر  دادند.



اتحاديه عمومي کارگران پرتغال (CGTP) که بزرگترين اتحاديه گروهي در اين کشور به حساب مي آيد، و بيش از ششصد هزار عضو دارد، برنامه ريزي اين تظاهرات را بر عهده داشت.


آنتونيو لايرس، يکي از معترضان شرکت کننده در اين تظاهرات در اظهاراتي در اينباره، ضمن اشاره به اينکه دولت مشغول چپاول مردم است، گفت: ديگر کافي است، کافي است! دولت سرنگون باد. اين دولت خيانتي در حد ملي انجام داده و هيچ عايدي براي ما نداشته است. آنها در عوض، همه چيز را از مردم گرفته اند.


بنتو لوئيس، يکي ديگر از تظاهرات کنندگان نيز ضمن اشاره به اينکه حضور مردم در خيابان و اعلام اعتراض آنها مسئله اي مهم است، گفت: اين حسي از فقر و ضعف است. دولت فقط حرف مي زند و حرف مي زند اما هيچگونه اقدامي نمي کند تا وضعيت را و زندگي مردم پرتغال را تغيير دهد. اين وضعيت نمي تواند ادامه پيدا کند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار