رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تنوع ، هنر، خلاقیت و نوع ادبیات در اطلاع‌رسانی، در درک بهتر مخاطب از پیام ارسالی بسیار اثرگذار و کارساز است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی نشستی صمیمی بین ریاست  سازمان ثبت احوال کشور و همکاران اداره کل روابط عمومی و همکاری های بین الملل برگزار شد.
در این نشست رییس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه فعالیتهای روابط عمومی بسیار پرحجم ،مهم و متراکم است، گفت: کار در این حوزه تعطیل بردار نیست و هر یک از همکاران به نوعی در زمینه‌های مختلف تلاش دارند و در اکثر مواقع حاصل کار خود را بلافاصله می‌بینند.
دکترمحمد ناظمی اردکانی با اشاره به شفاف و روشن بودن معنای کار روابط عمومی، افزود: روابط عمومی باید ارتباطی خوب و مستمر بین همکاران سازمان ، مردم و ارگانها و نهادهای ذیربط برقرار نماید.
وی در این جلسه ضمن اشاره به اولویت های سازمان جهت اطلاع رسانی، لزوم اطلاع رسانی دقیق راجع به الزام قانونی ثبت تغییر کدپستی، لزوم ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی و همچنین اطلاع رسانی در رابطه با معتبر بودن کارتهای ملی فعلی را از زمینه هایی دانست که روابط عمومی میتواند با فعالیت خود زمینه های ایجاد فرهنگ مربوطه در جامعه را فراهم کند.
رییس سازمان ثبت احوال کشور آگاهی و اطلاع کارکنان روابط عمومی از فعالیتها و وظایف سازمان را لازمه کار آنان دانست و افزود: اطلاع رسانی بایستی به شیوه ای هنرمندانه و با در نظر گرفتن ادبیات رسانه ای مناسب انجام پذیرد.
وی در ادامه به مساله انتخاب نام و فرهنگ نام گزینی اشاره کرد و گفت: فعالیتهای روابط عمومی در زمینه نام و نام گزینی بر تمامی جمعیت ایران تاثیر دارد زیرا این اداره کل هم بعنوان رسانه سازمان و هم از طریق رسانه های جمعی به مخاطبین ثبت احوال که در حقیقت تمامی مردم ایران هستند دسترسی دارد.
دکتر ناظمی اردکانی در این خصوص به اعلام تعداد فراوانی نام ائمه معصومین در ولادت ایشان اشاره کرد و گفت: بکارگیری ادبیات مناسب و هنرمندانه برای اعلام تعداد اسامی ائمه منجر به فرهنگ سازی و گسترش استفاده از این اسامی مقدس و متبرکه توسط مردم میگردد.
رییس سازمان ثبت احوال کشور به اثربخشی روابط عمومی در میان کارکنان سازمان نیز اشاره کرد و گفت: انعکاس فعالیتهای سازمان در رسانه ملی و سایر رسانه های جمعی منجر به ایجاد روحیه و احساس مفید بودن در میان کارکنان میگردد.
دکتر ناظمی اردکانی در ادامه با بیان اینکه مغز در بدن پیامهایی را به اندامهای گوناگون از طریق سلسله اعصاب میرساند و اعضای بدن نیز با استفاده از حسگرهای خود پیام هایی را برای مغز مخابره میکنند که باعث آگاهی از شرایط محیطی میگردد،  روابط عمومی را به سلسله اعصاب در بدن تشبیه و  وظیفه این واحد را بسیار مهم ارزیابی کرد.
وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین فعالیتهای روابط عمومی ، اطلاع رسانی در خصوص فعالیتهای سازمان به مردم و آشنا کردن آنها با وظایف سازمان مانند ثبت تغییر کدپستی و ثبت ولادت و فوت در مهلت قانونی است، عنوان کرد: هرقدر اطلاع‌رسانی به مردم دقیق، جامع‌ و اثرگذارتر صورت گیرد مردم نیز وظیفه قانونی خود را بهتر انجام خواهند داد.
در ابتدای جلسه مهدی تدین ، مدیر کل روابط عمومی و همکاری های بین الملل ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیتهای روابط عمومی و بیان گزارشی از اقدامات این دفتر طی یک سال گذشته گفت: در دوران نوین سازی سازمان ثبت احوال ، روابط عمومی نیز همپای این تغییرات از نظر کیفی و کمی گسترش یافت و تحول پیدا کرد.
تدین با بیان اینکه نگاه رییس سازمان به روابط عمومی نگاهی علمی و منطبق با دانش مدیریت است، افزود : مطالبات بحق و بجایی که رییس سازمان از روابط عمومی دارند موجب پویایی و تحرک در روابط عمومی شده و این بخش را به جایگاه واقعی خود میرساند.
مدیرکل روابط عمومی و همکاری های بین الملل حمایتهای رییس سازمان از روابط عمومی را قابل تقدیر دانست و تاکید کرد: این نگاه دقیق، موشکافانه و جامع به روابط عمومی باید در سطوح مدیران استانها نیز تعمیم یابد تا موجب انعکاس زحمات و تلاشهای ارزنده کارکنان خدوم و زحمتکش سازمان ثبت احوال در اقصی نقاط کشور به نحو خوب و مناسبی شود.
در ادامه مهدی تدین به تلاش کارکنان این واحد اشاره کرد و گفت: کوشش پیوسته کارکنان روابط عمومی در بیشتر اوقات نامحسوس ولی تاثیرگذار است و این اداره کل تمام تلاش خود را در راستای اهداف و در جهت معرفی بهتر خدمات سازمان بکار می بندد./ز
 

برچسب ها: خلاقیت ، ادبیات ، هنر ، تنوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار