محمود عباس در آغاز نشست کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین که در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در شهر رام الله برگزار شد، تاکید کرد فلسطینیها برابر حملات و تعرض به مسجد الاقصی از طرف شهرک نشینان صهیونیستی ساکت نخواهند نشست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري معأ، عباس گفت: نمی توان برابر این حملات و تعرض به مسجد الاقصی و فلسطینیها در کرانه باختری رود اردن از طرف اسرائیلیها به ویژه شهرک نشینیان که در این روزها افزایش یافته است ساکت بود. 

وی گفت: برابر چنین اقداماتی نمی توان سکوت کرد و این اقدامات نباید ادامه پیدا کند. 

وی تاکید کرد: شرق بیت المقدس پایتخت ماست، الاقصی و کلیسای القیامه برای ماست ، به آنها اجازه این اقدامات را نخواهیم داد.
 
وی از کشورهای عربی، اسلامی و جامعه بین المللی اقدام برای توقف این فجایع را خواستار شد. 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله ، شماری از یهودیان تندرو و شهرک نشینان اسرائیلی تقریبا هر روز به بهانه بازدیدهای گردشگری وارد حیات مسجد الاقصی می شوند. 

پلیس اسرائیل چهارشنبه گذشته محمد حسین مفتی قدس و سرزمینهای فلسطینی را به اتهام دست داشتن در ناآرامیهای مسجد الاقصی برای چند ساعت بازداشت کرد. 

کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین نیز حملات نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان را بر ضد مسجد الاقصی و کلیسای القیامه و اقداماتی که بر ضد فلسطینیها صورت می گیرد، محکوم کرد. 

این کمیته در پایان نشست خود در بیانیه ای هر گونه فعالیت توسعه طلبانه و شهرک سازی در شهرکها را محکوم کرد و این اقدامات را موجب از بین رفتن راه حل تشکیل دو کشور و هدف آن را بین بردن وحدت سرزمینی کشور فلسطینی و جدا کردن شهر بیت المقدس از آن توصیف کرد. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار