حجت الاسلام باقری، مهمترین نقش پرچم در زندگی مردم را آرامش بخشی به آنها توصیف کرد و گفت: همچنین برافراشتگی پرچم در سطح شهر غیرت و آزادگی ملت ایران را یادآور می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام محمد باقری در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره پرچم، ضمن تأیید برپایی جشنواره‌ای با عنوان پرچم گفت: در برپایی چنین جشنواره‌ هایی باید این نکته را مدنظر قرار داد که پرچم نماد ملی ومذهبی ما است.بنابراین ضمن اینکه باید مایه افتخار و مباهات باشد، نشانه «الله» مشخص می کند که ایران کشوری دینی است و این وجهه مشخصه آن است.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از جداسازی نمادهای ملی از مذهبی پرهیز شود، اظهار داشت: توصیه می‌کنم هنرمندان و خالقان آثار به جنبه های ملی و مذهبی توامان توجه کنند تا با در نظر گرفتن این نکات، چنین جشنواره‌هایی با مضامینِ هویتی برپا شود.
حجت‌الاسلام باقری،برگزاری جشنواره‌ با موضوع پرچم را در افزایش درکو برانگیختن احساسات مردم نسبت به ملیت و دین مؤثر دانست و گفت: انتظار این است خروجی این جشنواره به تقویت بنیه ملی و مذهبی ایرانیان بیانجامد.متأسفانه امروز برخی جشنواره‌ها خروجی مشخصی ندارند؛ اما این جشنواره به طور خاص می تواند فرصتی برای بروز خلاقیت‌ها و ظهور علایق افراد نسبت به دین و ملیتشان باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات مسؤولان فرهنگی در حوزة پاسداشت و توجه به پرچم ملی گفت: مسوولان فرهنگی کشور می‌توانند با فعالیت هایی نظیر نصب پرچم در میادین اصلی و سطح شهر که ‌هم‌اکنون شاهد آن هستیم،آن را به عنوان نشانه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی به نمایش بگذارند.همچنین تشریح جایگاه پرچم در سینما، صدا و سیما نیز مخاطبان زیادی را جذب می کند.
نماینده مجلس شورای اسلامی برای آموزش نسل‌های آينده در این حوزه به فعالیت در زمینه تدوین کتاب‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: استفاده از پرچم در طراحی کتاب‌های آموزشی، همچنین در مناسبت‌ها یا نصب آن در سطح شهر می‌تواند بستر را برای آموزش نسل‌های آینده فراهم سازد.
گفتنی است، نخستین جشنواره پرچم درسه رشته (عکس، پوستر و نقاشی کودک ونوجوان) به همت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تاسوم خرداد فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهار راه مخابرات، فرهنگ سرای فروس، دبیرخانه جشنواره پرچم ارسال و یا به سایت جشنواره به نشانی www.parcham-farhangsara.com مراجعه نمايند/ي2

برچسب ها: باقری ، مجلس ، جشنواره ، پرچم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار