پرچم نقش مهمی در ایجاد همبستگی، وحدت ملی، یکپارچگی و انسجام ملی دارد بنابراین نامگذاری خیابان ها و اماکن شهر به نام «پرچم» اقدام پسندیده ای است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ستاد خبری جشنواره پرچم گفت: در شرایط کنونی که دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در بین ملت است، همه اقوام ایرانی باید زیر سایه یک پرچم و در چارچوب قانون اساسی، اهداف و منویات نظام را پیگیر باشند و جلوی هرگونه تفرقه ای بایستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بيان داشت: در این شرایط همه اقوام ایرانی اعم از کرد، عرب، لر، ترک، بلوچ و ... باید نسبت به احترام به پرچم شکوهمند کشور عزیزمان اهتمام ویژه ای داشته باشند تا شاهد نقش بر آب شدن اهداف دشمن و پیشرفت روزافزون ایران اسلامی باشیم.
وی با بیان اینکه هر کشوری را با یک بیرق و پرچمی می شناسند،تصريح كرد: پرچم جمهوری اسلامی ایران با سه رنگ سبز، سفید و سرخ معنای رفیع و بلندی دارد.
آصفری در ادامه افزود: رنگ سبز آن نماد امید و انتظار و مزین به پرچم مقدس گنبد ملکوتی امام رضا(ع) است، رنگ سفید آن نشانه صلح و دوستی، وحدت و یکپارچگی و یکرنگی است و رنگ سرخ آن نشان از مکتب ایثارگری، شهادت طلبی و ازخودگذشتگی و همچنین نشان از استراتژی ناب امام حسین(ع) دارد.
نماینده مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: پرچم ایران گویای این است که کشور و ملت ما دنبال صلح در جهان و مخالف هر جنگ و دشمنی است و به طبع احزاب و گروه های سیاسی نیز باید معانی مستتر در پرچم کشور را همواره در فعالیت های خود مدنظر قرار دهند و اینگونه اهداف را به پیش ببرند.
آصفري در پايان خاطر نشان كرد: مزین شدن پرچم کشورمان به نام اعظم «الله» نیز این پیام را می رساند که همه اهداف و برنامه های مردم باید برای اسلام باشد و غیر از آن چیزی نخواهند.
گفتنی است، نخستین جشنواره پرچم در سه رشته( عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان) به همت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران و فرهنگ سراي فردوس برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا سوم خرداد ماه 92 فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فروس، دبیرخانه جشنواره پرچم ارسال و یا براي كسب اطلاعات بيشتر به سایت جشنواره به نشانی www.parcham-farhangsara.com مراجعه نمايند./ي2 
برچسب ها: جشنواره ، پرچم ، آصفری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار