سازمان ‌ های دولتی و مردم ‌ نهاد باید به حمایت ‌ از هنرمندان مبادرت ورزند اما زمانی بهترین نتایج در جشنواره ها حاصل می شود که بخشی از کارها به دست مردم انجام شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري نخستين جشنواره پرچم؛ مهندس سیدمازیار علوی ضمن ابراز خرسندی از برپایی جشنواره ‌ ای با موضوع پرچم گفت: هر اقدامی که باعث تقویت هویت ملی مردم شود، مثبت و ارزشمند است؛ حال این برگزاری جشنواره پرچم باشد یا هر اقدام دیگری نظیر جشنواره ‌ ای با مضمون «سرود ملی».  
وی افزود: برپایی چنین جشنواره ‌ ای بی ‌ شک به تقویت و گسترش انسجام ملی و داخلی منجر خواهد شد و آن را ارتقا می ‌ بخشد .  
نماینده شهردار تهران بیان داشت: دستاوردهای این جشنواره را در چند مورد می ‌ توان برشمرد، نخست نگاه مردم و جامعه به سمت موضوع پرچم جلب و معطوف می ‌ شود . با وجود محترم بودن پرچم برای همه، حساسیت و تعصب مردم اما برپایی چنین جشنواره هایی به طور خاص نوعی یادآوری و تذکر نسبت به اهمیت پرچم محسوب می شود.  
مهندس علوی در ادامه به جامعه فرهنگی - هنری کشور اشاره کرد و گفت : از دیگر دستاوردهای این جشنواره، ایجاد تکاپو بین جامعه فرهنگی - هنری است؛ چرا که هنرمندان را برای کارکردن بر موضوع پرچم به خلاقیت وا می ‌ دارد و این مسأله به تولید آثاری در این زمینه منجر خواهد شد . اگر آثار تولیدشده در چنین جشنواره ‌ ای به خارج از مرزهای کشور هم راه پیدا کند، بسیار عالی است؛ چراکه میزان علاقه ما را به آب، خاک، دین و فرهنگ مان نشان خواهد داد .
نماینده شهردار تهران با تأکید به نقش مسؤولان فرهنگی در تبیین جایگاه پرچم برای مردم خاطرنشان کرد : پرچم یک نماد مقدس و قابل احترام است و نباید در هر جایی و در هر موردی مصرف شود؛ البته در مواردی مانند تشییع پیکر شهدا که جایگاه رفیعی دارد، ‌ باید از آن بهره گرفت.   علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره    تا سوم خرداد ماه 92 همزمان با  سالروز آزاد سازی خرمشهر فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی: تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فروس، دبیرخانه جشنواره پرچم ارسال نمایند و یا برا ی کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02144031160 تماس بگیرند.
همچنین سایت جشنواره پرچم به نشاني Parcham-farhangsara.com برای اطلاعات بیشتر علاقمندان از این جشنواره در نظر گرفته شده است. /ص
 
 
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار