شوراي ملي انتخابات ونزوئلا اعلام کرد از روز دوشنبه (فردا) بازشماري بخشي ديگر از آراي انتخابات رياست جمهوري اين کشور آغاز مي‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ رئيس اين شورا با تاييد اظهارات برخي از کارکنان اين شوراي نزديک به چاوز گفت اين نهاد پس از بررسي‌هاي طولاني شرايط پيشنهاد شده از سوي کاپريلس، آن ها را غير قابل قبول دانست چرا که در نظام قضايي کشور پيش بيني نشده است.

انريکه کاپريلس،رهبر مخالفان ونزوئلا، روز پنجشنبه اعلام کرد اعتراض خود را در خصوص نتايج انتخابات رياست جمهوري به ديوان عالي ارائه خواهد کرد.وي خواهان بازشماري همه آراي اخذ شده و مقايسه آن با نتايج شمارش آرا توسط شوراي ملي انتخابات است . اين شورا پيشتر بخشي از اين آرا را بازشماري و نتايج آن را هجدهم آوريل اعلام کرد.

کاپريلس همچنين وجود موارد متعدد تقلب را در اين انتخابات محکوم کرده است.طبق اعلام شوراي ملي انتخابات ونزوئلا، نيکلاس مادورو که از طرفدران چاوز است با کسب پنجاه مميز هفتاد و پنج صدم درصد آرا و تنها با اختلاف  دويست و شصت و پنج هزار راي از رقيب خود کاپريلس، در انتخابات رياست جمهوري به پيروزي رسيده است.اين شورا ميزان مشارکت مردمي در انتخابات را هفتادو نه درصد و ميزان آراي کاپريلس  را چهل و هشت مميز نود و هفت صدم درصد اعلام کرد. 

شوراي ملي انتخابات ونزوئلا پيشتر پنجاه و چهار درصد آرا را بررسي کرده است.رئيس اين شورا گفت بازشماري جديد شامل چهل و شش درصد آرايي است که پيشتر بازشماري نشده است و اين بازشماري تاثيري در نتايج اعلام شده نخواهد داشت.

برچسب ها: انتخابات ، ونزوئلا ، شمارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار