هنریکه کاپریلس ، رهبر مخالفان ونزوئلا روز پنجشنبه اعلام کرد به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور که چهاردهم آوریل گذشته برگزار شد ، اعتراض خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاری فرانسه وی در این انتخابات با اختلاف ناچیز یک ممیز هشت درصدی ، در برابر نیکلاس مادورو شکست خورد.
کاپریلس در مصاحبه ای تلویزیونی با شبکه خصوصی گلوبوویژن ، گفت : « گام بعدی اعتراض است ... ما با استناد به همه مدارکی که در اختیار داریم ، به نتیجه انتخابات اعتراض می کنیم.»
وی که روز گذشته دولت را به « دزدیدن » آرا در انتخابات ریاست جمهوری متهم کرد ، گفت این اعتراض ممکن است به برگزاری انتخابات جدید منجر شود.
رهبر مخالفان ونزوئلا که تقلب در انتخابات این کشور را محکوم کرده و به رسمیت شناختن نتیجه آن را به بازشماری آرا مشروط می داند ، روز چهارشنبه به شورای ملی انتخابات اعلام کرد تا روز پنجشنبه فرصت دارد تا آغاز فرایند بازشماری آرا را اعلام کند.
وی افزود : « قصد نداریم از فرایندی که در قانون پیش بینی شده است ، صرف نظر کنیم. مرحله بعدی اعتراض رسمی ( به نتیجه انتخابات ) در برابر محاکم قضایی است ، هر چند که انتظار نداریم پاسخی موافق از سوی دادگاه عالی قضایی دریافت کنیم.»
کاپریلس در ادامه گفت دیر یا زود انتخابات دیگری در کشور برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار