شبکه پي بي اس نيوز گزارش داد انفجارهاي بوستون باعث شد مساله تشديد تدابير امنيتي در تجمعات بزرگ در آمريکا بار ديگر مطرح شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پي بي اس نيوز ؛ در پي انفجارهاي هفته گذشته در بوستون مساله تشديد تدابير امنيتي در تجمعات عمده مانند نمايشگاه هاي خياباني و مسابقات ورزشي در آمريکا بار ديگر مطرح مي شود. در پي انفجارهاي بوستون سئوالي که مطرح شد اين بود که شهروندان آمريکا بويژه در شهرهاي بزرگ تا چه حد از امنيت برخوردارند؟ معمولا در رويدادهايي مانند مسابقات ورزشي هزاران نفر در يک جا جمع مي شوند.

 از سال 1995 و بعد از انفجار بمب در  شهر اُکلاهما سيتي که به کشته شدن حدود صد و شصت و هشت نفر منجر شد و يک سال بعد از آن هم بمبي در جريان مسابقات تابستاني در پارک المپيک شهر آتلانتا منفجر شد که صدها زخمي برجاي گذاشت هميشه مساله تامين امنيت مردم در تجمعات بزرگ در آمريکا مطرح بوده است. وقوع حملات يازده سپتامبر باعث شد که بار ديگر مساله تدابير امنيتي به شکل جدي تري مطرح شود. اين حملات باعث شد اقدامات زيادي انجام شود از جمله بخش امنيت داخلي در آمريکا ايجاد شد و دوربين هاي مداربسته براي نظارت بر اقدامات و تحرکات افراد مشکوک بکار گرفته شد. اين تجهيزات در جلوگيري از حملات در مناطق عمومي موثر بوده که از آن جمله مي توان به کشف خودروي بمبگذاري شده در ميدان تايمز شهر نيويورک با استفاده از اين تجهيزات اشاره کرد.

 از سال 2003 تاکنون بخش امنيت داخلي آمريکا ميلياردها دلار براي مقابله با اقدامات تروريستي در شهرهاي عمده اين کشور و بويژه در مناطق حاشيه شهرها هزينه کرده است. اکنون هم کارشناسان مقابله با تروريسم با بررسي انفجارهاي بوستون تلاش مي کنند از اين حادثه براي تامين امنيت رويدادهاي ورزشي و تجمعات در آينده استفاده کنند. در اين چارچوب مقامات برگزاري مسابقات فوتبال در آمريکا اعلام کردند تدابير امنيتي را در جريان برگزاري مسابقات فوتبال تشديد خواهند کرد.

جيم ديويس از مرکز امنيت عمومي در کلرادو درباره تاثيرات حوادث بوستون بر موضوع امنيت عمومي در آمريکا گفت ما در آمريکا حافظه کوتاه مدت داريم بعد از حملات يازده سپتامبر مقامات آمريکا به شدت بر مساله امنيت تمرکز کردند و در طول يک دوره هيچ حمله اي عليه آمريکا انجام نشد. بعد از آن براي يک دوره مساله امنيت به فراموشي سپرده شد. اما اکنون که انفجارهاي بوستون به وقوع پيوسته بار ديگر مساله امنيت براي مردم و مقامات آمريکا مطرح شده است.

«اد کان نون» کارشناس مسائل امنيتي در نيويورک هم در مصاحبه با شبکه پي اس نيوز با اشاره به برگزاري مسابقه ماراتن نيويورک در روزهاي آينده گفت اين مسابقه با توجه به درس هايي که از انفجارهاي بوستون گرفته ايم برگزار خواهد شد. وي افزود تامين امنيت مردم در مسيري به طول حدود بيست و شش مايل براي نيروهاي پليس کار بسيار دشواري است.

آن چه که بايد درک کنيم اين است که چه چيزي براي تروريست ها يک هدف عالي محسوب مي شود. ممکن است تروريست ها بخواهند يکي از نمادهاي جهاني را در نيويورک مانند مرکز جهاني تجارت يا ساختمان مرمر و يا رويدادي مانند ماراتن بوستون را هدف قرار دهند. تروريست ها علاوه بر آن که مي خواهند در اقدامات خود افراد زيادي را قتل عام کنند در عين حال مي خواهند اقدام آنها تاثير اقتصادي عمده اي برجاي بگذارد. در رويدادهايي مانند مسابقات ماراتن نقطه شروع و نقطه پايان اين مسابقات به علت ازدحام جمعيت تماشاگران اهداف قابل توجهي براي تروريست ها هستند.

                                    آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: انجار ، بوستون ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار