"جان كري" وزير امور خارجه دولت آمريكا پس از برگزاري نشست به اصطلاح "دوستان سوريه" در شهر استانبول ترکيه اعلام كرد كه دولت آمريكا بسته اي كمكي به ارزش 123 ميليون دلار را در اختيار تروريست هاي سوري قرار خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه،‌ "جان كري" پس از ديدار روز گذشته خود با رهبران معارضين سوري در استانبول با انتشار بيانيه اي از تصميم جديد دولت آمريكا مبني بر ادامه حمايت از تروريست هاي سوري خبر داد.


وي همچنين خاطر نشان ساخت كه ادامه ارسال تجهيزات براي تروريست هاي سوري از طريق فرماندهان ارشد نظامي هدايت كننده آن تروريست ها صورت خواهد پذيرفت. از جمله وسايل اعطا شده به تروريست هاي سوري در بسته پيشنهادي دولت آمريكا وسايل نقليه زرهي، تجهيزات ارتباطي و جاسوسي پيشرفته و تجهيزات ديد در شب ذكر شده اند.

جان كري در ادامه افزوده است "ما خواهان آن هستيم تا ائتلاف معارضين سوري بتوانند اين كمكها را به مبارزان (تروريست ها) برسانند و خدمات لازم را بسته به نياز آنان در اختيارشان بگذارند." 

ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس نيز امروز يکشنبه گفت: اتحاديه اروپا در هفته هاي آينده مسئله کاهش و يا حتي لغو تحريم تسليحاتي را که مانع دسترسي مخالفان در سوريه به سلاح شده است بررسي خواهد کرد.


هيگ در استانبول گفت: ما بايد در شش هفته آينده در اين باره در اتحاديه اروپا گفتگو کنيم. ما و فرانسوي ها گفته ايم که دلايلي قوي براي لغو تحريم و يا تعديل تحريم وجود دارد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار