با توجه به فراخوان تعدادی از جریان های اسلامی مصر برای برپایی تظاهرات، سفارت آمریکا به آمریکایی های مقیم مصر هشدار داد از تجمعات فاصله بگیرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ; جریان های اسلامی در واکنش به حکم دادگاه به برائت حسنی مبارک رئیس جمهوری سابق مصر برای تظاهرات در بعد از ظهر امروز جمعه فراخوان دادند.سفارت آمریکا در پی انتشار این فراخوان در یک پیام امنیتی اعلام کرد گزارش های رسیده نشان می دهد پس از تظاهرات امروز، تجمعاتی از طرف موافقان و مخالفان نظام سیاسی مصر برگزار خواهد شد و این شرایط تا بیستم آوریل ادامه خواهد داشت.

در این پیام تصریح شد: تظاهرات امروز در قاهره در مناطق مختلفی چون میدان تحریر، مقابل دادگاه تجدید نظر، مقابل دانشگاه قاهره و مناطقی چون مقطم، سیدی جابر و مجتمع منشیه پیگیری خواهد شد.

 در بخشی از بیانیه آمده است: گروهی از جوانان انقلابی خواستار برپایی تظاهرات در روز شنبه در برابر سفارت قطر در قاهره شدند تا به حمایت های دوحه از نظام برخاسته از اخوان المسلمین اعتراض کنند چنانچه دفتر دادستانی کل نیز خواستار برپایی تظاهرات مردمی شده است.

سفارت آمریکا افزود:‌ پیش بینی نمی شود در این تجمعات به سفارتخانه یا منافع آمریکا در مصر حمله شود و حتی تصور نمی شود این تجمعات به خشونت کشیده شود اما جوانت احتیاط مراعات شود و هموطنان آمریکایی در مراکز تجمع حاضر نشوند .

                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: هشدار ، سفارت ، آمریکا ، قاهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار